نسخه چاپی

كاریكاتوری كه «مرداك» را مجبور به عذرخواهی كرد+عكس

عکس خبري -کاريکاتوري که «مرداک» را مجبور به عذرخواهي کرد+عکس

رابرت مرداك كه در جهان به غول رسانه‌ای مشهور است و رسانه‌های زیادی از جمله ساندی تایمز را در اختیار دارد از انتشار یك كاریكاتور عذرخواهی كرد.

به گزارش نما به نقل از سایت مشرق، نشریه ساندی تایمز در کاریکاتوری، بنیامین نتانیاهو، نخست رژیم صهیونیستی را نشان داد که مشغول ساخت دیواری از خون و اعضای بدن فلسطینیان است و ذیل آن نوشته شده بود: انتخابات اسرائیل؛ آیا دفن صلح ادامه خواهد داشت؟

بدنبال این ماجرا رابرت مرداک که در جهان به مغول رسانه ای مشهور است و رسانه های زیادی از جمله ساندی تایمز را در اختیار دارد از انتشار این کاریکاتور عذرخواهی کرد و در توییترش نوشت این کاریکاتور، انعکاس دهنده دیدگاه‌های نشریه ساندی تایمز نیست.

مرداک انتشار این طرح را توهین آمیز و طنز سیاه توصیف کرده است.

00.jpg


 طراح این کاریکاتور نیز از اینکه طرحش در سالروز هولوکاست منتشر شده، ابراز تأسف کرده است.در همین حال بی بی سی گزارش داد که هیئت نمایندگان یهودیان انگلیس این موضوع را به کمیته رسیدگی به شکایت‌های مطبوعاتی گزارش کرده است.

این هیئت کاریکاتور نشریه ساندی تایمز را به ماجرای افترای خون و مطالبی تشبیه کرده که در نشریات عربی یهود ستیز منتشر می‌شود.

منظور از عبارت افترای خون روایت‌هایی است که در آن گفته می شود در قرون وسطی یهودیان کودکان را می‌کشتند تا از خون آنها در مراسم مذهبی استفاده کنند.

سیاست یک بام و دو هوای غرب در زمینه رسانه های در حالی است که رسانه های غربی در توهین به مقدسات اسلامی با هیچ واکنشی از سوی این نهادهای نظارتی مواجه نمی شوند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...