نسخه چاپی

"قاهر 313" جدیدترین جنگنده ایرانی+عكس

جدیدترین جنگنده ایرانی با نام قاهر 313 با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

به گزارش نما به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع؛ سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با تبريك اين موفقيت بزرگ كه در راستاي تحقق فرامين فرمانده معظم كل قوا به منصه ظهور رسيده است اظهار داشت:كليه مراحل طراحي و ساخت جنگنده بومي قاهر313 توسط دانشمندان و متخصصان اقتدار آفرين سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع انجام شده است.

وزير دفاع در تشريح ويژگي جنگنده قاهر گفت:اين جنگنده پيشرفته با مشخصات ظاهري منحصر بفرد،داراي سطح مقطع راداري بسيار كم و همچنين قابليت انجام عمليات پروازي در ارتفاع پست مي باشد.
سردار وحيدي،بهره برداري از مواد پيشرفته در ساخت هواپيما و سيستم هاي الكترواويونيك پيشرفته را از ديگر ويژگي هاي جنگنده قاهر313 برشمرد.

 1.jpg


 وزير دفاع با بيان اينكه اين جنگنده توانايي حمل تسليحات پيشرفته بومي را دارد و از قدرت تهاجمي بالا برخوردار است گفت:جنگنده قاهر حقيقتاً نماد برجسته اي از نبوغ ،خلاقيت و جسارت فرزندان برومند و برنادل ملت ايران در وزارت دفاع است.
سردار وحيدي،قابليت نشست و برخاست با طول باند كوتاه و تعمير و نگهداري آسان و سريع را از ديگر ويژگي هواپيماي قاهر313 ذكر كرد.


وزير دفاع در پايان با تشكر و قدرداني از تلاش و زحمات بي وقفه دانشمندان و متخصصان سازمان صنايع هوايي وزارت در خلق اين پروژه بزرگ ملي تصريح كرد:هواپيماي جنگنده قاهر ، ثمره قدرت ،ايمان ،همت و رشد و بالندگي پرورش يافتگان مكتب خميني و خامنه اي عزير است كه در آغاز طليعه سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با اين اقدام افتخار آفرين افزايش اقتدار ملي و ارتقاء قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران را رقم زدند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...