نسخه چاپی

جزئیات رونمایی از ماهواره ناهید

رئیس سازمان فضایی ایران از رونمایی از ماهواره ایرانی ناهید در هفته جاری و همزمان با 14 بهمن ماه روز فناوری فضایی خبر داد و گفت: این پروژه با حضور رئیس جمهور رونمایی می شود.

به گزارش نما، حمید فاضلی در گفتگو با مهر با تشریح جزئیات و ویژگی های ماهواره ناهید اظهار داشت: بنا داریم ماهواره ناهید را به وسیله ماهواره‌بر سفیر 1B به فضا پرتاب کنیم.

وی یکی از ویژگیهای اصلی این ماهواراه را ماموریت تصویربرداری آن عنوان کرد و گفت: ناهید تنها ماهواره ای است که صفحات آن به صورت خورشیدی باز می شود این در حالی است که تاکنون صفحات ماهواره هایی که توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده بر روی بدنه آن چسبیده بوده است اما ناهید قابلیت باز شدن صفحات را ممکن خواهد کرد.

فاضلی فناوری بکار گرفته شده در پرتاب این ماهواره را نوعی فناوری اکتسابی منحصر به فرد برشمرد و خاطرنشان کرد: پیش بینی این است که ماهواره ناهید در ارتفاع 250 کیلومتری حضیض و 370 کیلومتری اوج قرار گیرد.

وی در مورد برنامه های ایران برای طراحی و ساخت ماهواره بر های کاملا ایرانی گفت: از آنجا که به دلیل شرایط فعلی امکان استفاده از ماهواره‌برهای خارجی برای ایران مهیا نیست ساخت و طراحی نمونه ماهواره‌برهای مورد نیاز برای پرتاب ماهواره های داخلی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید براینکه به دانش بومی ساخت ماهواره‌برها دست یافته ایم اضافه کرد: برای رسیدن به دانش بومی ماهواره‌برهای سنگین تر نیز در تلاش هستیم.

فاضلی تاکید کرد: دراین راستا هم اکنون ساخت ماهواره‌بر سیمرغ و پس از آن ماهواره‌بر ققنوس را در برنامه داریم که این ماهواره‌برها محموله های سنگین تری را به فضا پرتاب خواهند کرد.

۱۳۹۱/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...