نسخه چاپی

خشم اسراییل از توافق درمورد آمیا

یك استاد دانشگاه و كارشناس مسائل بین المللی با اشاره به فشارهای بین المللی كه برای انزوای دیپلماتیك ایران در مورد پرونده آمیا وارد می شد، حصول توافقنامه میان ایران و آرژانتین برای خروج از وضعیت كنونی را موفقیتی برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش نما، مهدی مطهرنیا در گفتگو با مهر در این خصوص اظهار کرد: امضای این توافقنامه نشان می دهد که هر دو کشور اراده لازم برای خروج از بن بست موجود در پرونده آمیا به منظور پایان دادن به پرونده ای که نزدیک به دو دهه است که در رسانه های گروهی جهان مطرح می شود را دارند.

مطهرنیا افزود: البته بر این باور هستم که نباید توقعات فزاینده ای از این توافق نامه بوجود بیاید چرا که عملیاتی شدن این توافق نامه به فرازو نشیب های بعدی در این خصوص بستگی دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هم اکنون که این توافق نامه امضا شده است نیز عصبانیت رژِیم صهیونیستی را برانگیخته است، ادامه داد: اینرژیم تمام تلاش خود را برای تحت شعاع قرار دادن این توافق و فشار بر آرژانتین اعمال خواهد کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: رفع اتهام از ایران در این پرونده تنها بستگی به وجه سیاسی موضوع ندارد، بلکه سیر حقوقی پرونده و اعلام نظر قضات در یک دادگاه صالح می تواند منجر به رفع اتهام از ایران در پرونده آمیا شود.

۱۳۹۱/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...