نسخه چاپی

قرائتی: روی سی دی های دینی قفل نگذارید

عکس خبري -قرائتي: روي سي دي هاي ديني قفل نگذاريد

رئيس ستاد اقامه نماز گفت: نبايد محدوديتي در توليدات آثار اسلامي به وجود آيد.

به گزارش فارس حجت الاسلام محسن قرائتي در همايش نيايش در محل بقعه امامزاده سلطان غياث الدين محمد (ع) (گنبد خشتي) اظهار داشت: در حال حاضر برخي از افراد قفل هايي در محصولات ارزشمند خود مي گذارند تا جلوگيري از كپي برداري شود.

وي با تاكيد بر اينكه در ارتباط با مباحث ارزشي و اسلامي اين گونه اقدامات را نبايد انجام داد، تصريح كرد: همچنين بايد اين گونه مطالب راحت تر از اين در دسترس اقشار مختلف مردم به ويژه جوانان قرار گيرد.

رئيس ستاد اقامه نماز كشور افزود: هم اكنون كشورهاي غربي و بويژه آمريكا انواع و اقسام فيلم ها و عكس هاي مبتذل را به صورت رايگان و بدون هيچ محدوديتي به افكار جوانان تزريق مي كنند.

وي عنوان داشت: در اين ميان بايد دست اندركاران فرهنگي كشور براي جلوگيري از اين هجمه با توليد آثار مناسب و خوب، آن را در اختيار عموم مردم قرار دهند.

قرائتي با بيان اينكه اسلام طرفدار آزادي است، گفت: اين موضوع در تمام بخش ها حتي در نماز به عنوان بزرگ ترين فريضه عبادي نيز ديده مي شود.

وي با اشاره به صحبت هاي گروه هاي وهابي عليه شيعيان در ارتباط با مقدس دانستن اماكن متبركه اظهار داشت: اين گروه شيعيان را متهم به شرك و مشرك بودن مي كنند.

رئيس ستاد اقامه نماز كشور متذكر شد: وهابيان گريه بر مرده را كاري غيرعقلاني دانسته و مي گويند كه آنها براي ما كاري انجام نمي دهند.

وي خاطرنشان كرد: شيعيان ضريح هاي بقاع متبركه را براي متصل شدن به خدا و داشتن آرامش ،مقدس شمرده و اين امر به هيچ وجه شرك به حساب نمي آيد.

قرائتي به داستان تالوت و حضرت موسي (ع) اشاره كرد و بيان داشت: بني اسرائيل صندوقچه اي كه حضرت موسي (ع) توسط آن به آب افتاده و به دست فرعون رسيد را تابوتي مقدس مي دانستند.

وي گفت: ضريح هاي مقدس بقاع متبركه نيز با اين موضوع شباهت بسيار زياد دارد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...