نسخه چاپی

نشست 3 جانبه ابراهیمی با لاوروف و بایدن

نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه از تصمیم خود برای دیدار با معاون رئیس جمهوری آمریكا و وزیر امور خارجه روسیه و رایزنی درباره سوریه در حاشیه كنفرانس امنیتی مونیخ خبر داد.

به گزارش نما،مهر به نقل از الجزیره گفت: اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه اعلام کرد که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با جوزف بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره بحران سوریه رایزنی خواهد کرد.

این در حالی است که احتمال می رود معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان سوری موسوم به ائتلاف ملی نیز در این دیدار حضور داشته باشد. مخالفان سوری روز گذشته از این دیدار در حاشیه نشست مونیخ خبر داده بودند.

در صورتی که این نشست برگزار شود برای نخستین بار خواهد بود که آمریکا و روسیه دو کشوری که درباره مشارکت بشار اسد در هر دولت انتقالی به همراه مخالفان اختلاف نظر دارند، با یکدیگر نشست برگزار می کنند.

از سوی دیگر معاذ الخطیب روز جمعه بار دیگر آمادگی خود را برای گفتگو با نظام بشار اسد اعلام کرد. وی گفته است: آماده ایم با نمایندگان نظام بشار اسد در قاهره، تونس یا استانبول گفتگو کنیم مشروط بر اینکه 160 هزار زندانی آزاد شوند و گذرنامه سوری های مقیم خارج تمدید شود.

۱۳۹۱/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...