نسخه چاپی

پیام رهبر القاعده برای مردم پاكستان

عکس خبري -پيام رهبر القاعده براي مردم پاکستان

ظواهری كه در این فیلم در مقابل پرده ای سبز ایستاده است، از پاكستانی ها خواسته است از بهار عربی پیروی كنند زیرا به رغم حمله مرگبار ماه نوامبر آمریكا به نیروهای پاكستانی، از ارتش پاكستان نمی توان انتظار داشت با آمریكا دشمنی كند.

ایمن الظواهری از مردم پاکستان خواست در برابر دولت و ارتش پاکستان قیام کنند.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» به نقل از آسوشیتدپرس، ایمن الظواهری سرکرده القاعده در نواری ویدیویی که روز جمعه در اینترنت منتشر شد، از پاکستانی ها خواست بر علیه دولت و ارتش این کشور قیام کنند.

ظواهری در سخنرانی ده دقیقه ای که در پایگاه های اینترنتی جهادی قرار داده شده، اعلام کرده است مقامات پاکستانی فقط نماینده منافع آمریکا هستند.

ظواهری که در این فیلم در مقابل پرده ای سبز ایستاده است، از پاکستانی ها خواسته است از بهار عربی پیروی کنند زیرا به رغم حمله مرگبار ماه نوامبر آمریکا به نیروهای پاکستانی، از ارتش پاکستان نمی توان انتظار داشت با آمریکا دشمنی کند.

الظواهری- رهبرالقاعده- به پاکستانیها می گوید: «در برابر دولت رشوه خواه... و این ژنرال های خائن بپا خیزند.»

الظواهری خطاب به مسلمانان پاکستان گفته است که دولت آن کشور، خون مسلمانان افغانستان و پاکستان را برای پرکردن جیبهای خود ریخته است، وافزوده که دولت پاکستان به خاطر مردم نمی جنگد.

وی همچنین افزود اگر درخواست های القاعده براورده نشود، این گروه یک کارشناس آمریکایی را که ماه اوت پارسال در پاکستان ربوده شد، آزاد نخواهد کرد.

القاعده ماه گذشته درپیامی ویدئویی پشتیبانی خود را از قیام مردم سوریه علیه بشاراسد رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد. در آن، ایمن الظواهری از مسلمانان کشورهای همسایه دعوت کرده است که به شورشیان کمک کنند.

ظواهری که زمانی فرد شماره دو القاعده بود، پس از کشته شدن بن لادن در حمله شبانه نیروهای ویژه آمریکایی به مخفیگاه وی در پاکستان در ماه مه سال دو هزار و یازده، سکان هدایت این گروه را برعهده گرفت.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...