نسخه چاپی

استقبال حماس از گزارش حقوق بشر سازمان ملل

عکس خبري -استقبال حماس از گزارش حقوق بشر سازمان ملل

جنبش حماس از گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد كه خواستار تخلیه تمامی شهرك‌های صهیونیست‌نشین واقع در اراضی اشغالی فلسطین شده است، حمایت كرد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، «سامی ابو زهری» سخنگوی حماس در واکنش به گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین اعلام کرد که این گزارش سازمان ملل گامی مثبت در مسیر صحیح است، اما باید با اقدامات عملی همراه شود تا رژیم صهیونیستی را مجبور به اجرای مفاد آن کند.

ابو زهری ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ مجازات های عملی علیه رژیم صهیونیستی به منظور مقابله با روند مصادره اراضی فلسطینی و کوچاندن شهروندان فلسطینی از این مناطق، تصریح کرد که باید جلوی سیاست های شهرک سازی و یهودی سازی رژیم اشغالگر قدس در این شهر شریف گرفته شود و صرف طرح درخواست و ارائه گزارش نمی تواند در مقابل رژیمی که بر اساس تفکر مصادره اراضی و اخراج اهالی آنها شکل گرفته است، مفید و کارآمد باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ابوزهری ضمن تاکید بر موضع جنبش حماس در قبال اقدامات صهیونیستی مبتنی بر مصادره اراضی و شهرک سازی در کرانه باختری و یهودی سازی فزاینده قدس اظهار داشت ملت فلسطین حق مقابله قاطعانه با طرح های شهرک سازی با استفاده از تمامی ابزارهای ممکن را برای خود محفوظ می داند و در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی تسلیم نخواهد شد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه گذشته با صدور گزارشی از رژیم صهیونیستی خواسته بود که تمامی شهرک های صهیونیست نشین واقع در اراضی فلسطینی را تخلیه کرده و به تدریج شهرک نشینان صهیونیست را از آنها خارج کند؛ چرا که وجود این شهرک ها باعث نقض موارد متعددی از حقوق فلسطینیان می شود.

۱۳۹۱/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...