نسخه چاپی

رزمایش دریایی آمریكا و كره جنوبی

كره جنوبی و آمریكا در چند روز آینده در اقدامی كه احتمالا هشداری به كره شمالی خواهد بود دست به یك رزمایش دریایی مشترك خواهند زد.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این رزمایش دریایی مشترک سه روزه که در آن یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا و همچنین دیگر کشتی‌های جنگی حضور خواهند داشت از روز دوشنبه هفته جاری در دریای ژاپن و در نزدیکی بندر پوهانگ کره جنوبی آغاز خواهد شد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز (شنبه) به نقل از یک مقام نظامی گزارش داد که این رزمایش شامل تمرین‌های ضد زیردریایی و ضد ادوات هوایی و همین طور مانورهای دریایی خواهد بود.

این رزمایش در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در شبه جزیره کره بالا گرفته و پیونگ یانگ تهدید کرده که در پاسخ به تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور دست به انجام سومین آزمایش هسته‌ای خود خواهد زد.

جونگ سئونگ جو، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: هدف از رزمایش دریایی مشترک با آمریکا آزمایش آمادگی جنگی میان سئول و واشنگتن و محافظت از خود در مقابل تحریک‌های احتمالی کره شمالی با به کارگیری زیردریایی‌ها است.

قرار است در این رزمایش زیردریایی هسته‌ای یواس اس سانفرانسسیسکو آمریکا و ناوشکن یواس اس شیلوح نیز شرکت داشته باشد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی تاکید کرد: حضور یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا به نوبه خود پیامی را برای کره شمالی در بر خواهد داشت.

اخیرا کره شمالی ورودی تونل محل انجام آزمایشات هسته‌ای خود را به منظور مقابله با نظارت‌های ماهواره‌های جاسوسی مسدود کرده است اما یک منبع خبری در دولت کره جنوبی گفت که در محل انجام آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی که دارای سه ورودی تونل است فعالیت‌ها افزایش پیدا کرده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...