نسخه چاپی

كاروان "الی بیت‌المقدس" تازه اول ماجراست

عکس خبري -کاروان "الي بيت‌المقدس" تازه اول ماجراست


وبلاگ "آغاز در نهایت" نوشت: مساله اسرائیل با انقلاب اسلامی گره خورده است . حرکت‌های فدائیان اسلام و سید مجاهد مجتبا نواب صفوی در سالهای حکومت پهلوی دوم بر علیه موجودیت اسراییل و تلاش آن‌ها برای اعزام به فلسطین اشغالی و مبارزه با رژیم صهیونیستی در تاریخ معاصر ثبت شده است. از سال ۴۲ و آغاز حرکت مردمی امام خمینی مساله فلسطین و دولت جعلی اسرائیل از اصلی‌ترین مسایلی بود که بدان پرداخته می‌شد. اعتراض به نحوه مناسبتات پهلوی دوم و دولت صهیونیستی یکی از موارد اعتراضی ملت به حکومت بود. با این حال جمهوری اسلامی نیز هیچ‌گاه مساله فلسطین برایش موضوعی درجه دو نگردید چه آن‌روز که سفارت اسرائیل را تعطیل کرد و آن‌را تحویل فلسطینیان داد و چه امروز که در مقابل تهدیدات اسرائیل سینه سپر کرده است و از هر بهانه‌ای برای به چالش کشیدن موجودیت دولت غاصب صهیونیستی بهره می‌گیرد. سخنرانی‌های سالانه محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل یکی از این اقدام هاست.

با این حال امام عظیم الشان ما مساله فلسطین را محدود به چارچوب مناسبات دیپلماتیک نکرد و بهتر از همه دانست که حل مساله فلسطین یک راه حل بیشتر ندارد و آن بیداری ملت‌هاست بر همین اساس در اولین سال تشکیل جمهوری اسلامی اخرین روز ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامید تا ملت‌های مسلمان در سراسر جهان را برای حرکت ترغیب و تشویق نماید. تا با تمسک به احکام اسلام نه مساله فلسطین که مساله مستضعفین عالم را حل نمایند. چرا که بیداری اسلامی و حرکت مسلمان نتیجه‌ای جز ایستادن دربرابر ابرقدرت‌ها ندارد و این خواست ملت‌هاست که در نهایت به کرسی خواهد نشست.

روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم، و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است. باید مسلمین بهوش بیایند،باید بفهمند قدرتی را که مسلمین دارند؛ قدرتهای مادی، قدرتهای معنوی. مسلمین که یک میلیارد جمعیت هستند و پشتوانه خدایی دارند و اسلام پشتوانه آنهاست و ایمان پشتوانه آنهاست از چه باید بترسند؟ ما با یک جمعیت کمی در مقابل دشمنهای زیاد، دشمنهای بسیار، قیام کردیم و ابرقدرتها را شکست دادیم. و کسی گمان نکند که دیگر بعضی از این قشرهای فاسد، بعضی از این چپ روهای امریکایی یا غیر امریکایی، بتوانند در این مملکت اظهار وجود کنند. آن روز که ما بخواهیم و ملت ما بخواهند، در ظرف چند ساعت تمام آنها به زباله دانهای فنا خواهند ریخته شد. ملت بزرگ ما دیگر از این حرکات مذبوحانه نخواهد ترسید. و حرکات اسرائیل در جنوب لبنان و نسبت به فلسطین همین حرکات مذبوحانه است. حرکاتی است که اواخر عمرْ اشخاص فاسد می‌کنند چنانچه شاه ما، شاه مخلوع ایران این حرکات را کرد، و منتهی به فنا شد.
دولتهای عالَم بدانند که اسلام شکست بردار نیست. اسلام و تعالیم قرآن بر همه ممالک باید غلبه کند. دین باید دین الهی باشد، اسلام دین خداست؛ و باید در همه اقطارْ اسلام پیشروی کند. روز قدس، اعلام یک چنین مطلبی است، اعلام به این است که مسلمین به پیش! برای پیشرفت در همه اقطار عالَم. روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند و ما در مقابل اجانب با تمام قوا ایستاده ایم، و نخواهیم اجازه داد کسان دیگر در مملکت ما دخالت کنند، و مسلمین نباید اجازه بدهند که کسان دیگر در ممالکشان دخالت کنند. در روز قدس، ملتها باید به‌ حکومتهایی که خائن هستند هشدار دهند. روز قدس روزی است که ما خواهیم فهمید چه اشخاصی و چه رژیمهایی با توطئه گرهای بین المللی موافقت دارند و با اسلام مخالفت. آنهایی که شرکت ندارند مخالف با اسلام هستند، و موافق با اسرائیل. و آنهایی که شرکت کردند، متعهد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام – که در رأس آنها امریکا و اسرائیل است. روز امتیاز حق از باطل است، روز جدایی حق و باطل است. (صحیفه امام ج ۹ صص ۲۷۸-۲۷۹)

متاسفانه مساله فلسطین و قدس شریف در سال‌های اخیر به روز قدس منحصر گردیده است و ملت این مساله را به دولت واگذاشته و دولت نیز مردم را جز برای حضور در راهپیمایی روز قدس نمیخواهد. از همین روست هر حرکت مردمی که به این آرمان انقلاب اسلامی بپردازد باید پاسداشت .کاروان الی بیت ‌المقدس یکی از بزرگترین حرکت‌هایی است که توسط سازمان‌های مردم نهاد شکل گرفته است و از ملت‌های مختلف به پشتیبانی آن برخاسته اند و نمایندگانی را همراه کاروان کرده‌اند تا در ۳۰ مارس (روز زمین) خود را به مرزهای فلسطین برسانند و همراه فلسطینیان بر نامشروع بودن حکومت اسرائیل تاکید نمایند.

حرکت‌ ملت‌ها در کشورهای مختلف و بیداری اسلامی در منطقه نشان داده است که مبارزه با رژیم صهیونیستی یکی از خواسته‌های اصلی ملت‌ها بوده است و بر همین اساس تحلیل‌گران یکی از معیارها برای انحراف یا عدم انحراف این قیام‌ها را نسبت‌ آن‌ها با مساله فلسطین دانسته‌اند.

با این اوصاف باید گفت ماه‌های آینده باید منتظر اتفاق‌های بزرگتری باشیم.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...