نسخه چاپی

اجباركودكان برای حملات انتحاری طالبان+تصاویر

طالبان با خوراندن قرص‌های مخصوص و تزریق آمپول، ذهن كودكان انتحاركننده را شست‌وشو داده و آنان را وادار به انجام حملات انتحاری می‌كنند.

به گزارش نما، این مطلب را پدر کودکی که برخی آموزش‌های تروریستی را در پاکستان فرا گرفته بود به پلیس «قندوز» گفته است.

«عبدلکریم»، پدری که احساس می‌کند فرزندش در حمله انتحاری قندوز دست داشته است، وی را به پلیس تحویل داد.


3.jpg


عبدالکریم در این خصوص اظهار داشت: پسرش «عبدالله»، 2 سال پیش در «پیشاور» پاکستان توسط طالبان ربوده شده بود و در منطقه‌ای به نام «گلبرگ» به او و دیگر کودکان به وسیله خوراندن دارو و قرص‌های مخصوص، آموزش‌های تروریستی داده شده است.

عبدالکریم که پیش از این یکی از مهاجرین افغانستانی مقیم پاکستان بوده است، اکنون در قندوز زندگی می‌کند.

وی پس از حمله انتحاری قندوز، برای جلوگیری از حملاتی که ممکن است در آینده به دست پسرش صورت بگیرد، وی را به پلیس معرفی کرده است.

4.jpg


 بر اساس بررسی‌ها و تحقیقات پلیس قندوز از عبدالله، مشخص شده است که او چهار بار توسط طالبان مورد تزریق آمپول قرار گرفته و هر هفته یک قرص به وی خورانده شده است.

پزشکان معالج عبدالله معتقدند، وی در حال حاضر از شرایط روحی مناسبی برخوردار نیست و اگر به جامعه بازگردانده شود، ممکن است دست به هر اقدامی بزند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان، عبدالکریم از دولت می‌خواهد تا پسرش را با استفاده راهکارهای مناسب به زندگی عادی برگرداند تا دوباره در دام تروریستان قرار نگیرد.

در حمله انتحاری قندوز که 7 بهمن‌ماه به وقوع پیوست، 28 نفر کشته و زخمی شدند.

ریاست اداره امنیت ملی افغانستان بارها اعلام کرده است که طالبان برخی از دانش آموزان فقیر را از مدرسه‌های پاکستان انتخاب کرده و به آنان در مکان‌های مخصوصی آموزش‌های انتحاری داده و جهت حملات انتحاری به افغانستان می‌فرستند.

طالبان اخیراً در انجام حملات انتحاری، بیشتر از زنان و کودکان استفاده می‌کنند و سال گذشته چند کودک به جرم اینکه قصد انجام حملات انتحاری داشتند، از ولایت‌های مختلف افغانستان دستگیر شده‌اند.


5.jpg


 رئیس جمهور افغانستان سال گذشته حکم آزادی تعدادی از کودکان انتحار کننده را صادر کرد؛ تصمیمی که انتقاداتی را به دنبال داشت.

آگاهان امور امنیتی بر این باورند که اگر این کودکان بدون تصمیم جدی و برنامه‌ریزی مشخص آزاد شوند، این نگرانی وجود دارد که دوباره جذب گروه واپس گرای طالبان شوند.


منبع: خبرگزاری فارس

۱۳۹۱/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...