نسخه چاپی

حمله شدید ضدانقلاب به داوود رشیدی بخاطر دفاع از ایران

عکس خبري -حمله شديد ضدانقلاب به داوود رشيدي بخاطر دفاع از ايران

داوود رشیدی بازیگر و كارگردان ایرانی دوشنبه در اجلاس مقر اروپایی سازمان ملل برای دفاع از وضع حقوق بشر در ایران حاضر شد و به دفاع از ایران اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داوود رشیدی که آخرین بار در نقش "نعمان بن بشیر" والی کوفه در سریال مختارنامه برای مردم در تلویزیون ظاهر شد به عنوان نماینده قشر هنری در اجلاس حقوق بشر حاضر شد و به شایعات و دروغ پردازی های مختلف در خصوص محدودیت هنرمندان پاسخ داد.

احمد شهید در اجلاس جانبی حقوق بشر که روز دوشنبه 22 اسفند برگزار شد با انتشار گزارشی ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

بعد از حضور این هنرمند که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر از وی تقدیر شده بود در اجلاس حقوق بشر، کابران سایت صهیونیستی "بالاترین" و دیگر سایتهای همسو با فحاشی به این هنرمند سعی در تخریب چهره وی را دارند.

برخی از این افراد با استفاده از کلمات رکیک و ناشایست به عقده گشایی در خصوص این هنرمند و نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته اند و برخی دیگر با نوشتن داستانهایی سعی در القای این موضوع دارند که رشیدی تحت فشار و یا با تطمیع نیروهای امنیتی دست به این اقدام زده است.

در خبری که توسط یک سایت منتشر شده است و کاربران بالاترین سعی در گسترش آن دارند به نقل از یک منبع موثق! اینگونه ادعا شده است که داوود رشیدی همراه با یک مقام امنیتی در هفته گذشته با حضور در هتل هما از چندتن از هنرمندان دیگر کشور نیز خواسته بود که همراه با وی در اجلاس حقوق بشر حضور پیدا کنند که با مخالفت آنها مواجه می شود.

در بخشی از این خبر نوشته شده است: "آن‌ها با حضور فردی مواجه می‌شوند که به نظر می‌رسید دارای مقامی بالا‌تر از افراد دیگر است و در کنار وی نیز یک چهره آشنای سینما حضور داشت: داوود رشیدی! فردی که به نظر مامور عالی‌رتبه وزارت اطلاعات می‌رسید، اعلام می‌کند که طی روزهای آینده کنفرانسی در ژنو برپا می‌شود و لازم است که سینماگران برای دفاع از کشور خود در آن حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به سوالات حاضران، اعلام می‌کند که این کنفرانس مربوط به وضعیت حقوق‌بشر در ایران است و لازم است که هنرمندان با حضور در این جلسه، فشارهای وارده بر خورد را تکذیب و اعلام کنند که از آزادی کافی برای انجام فعالیت‌های هنری خود، برخوردارند. همچنین از آن‌ها خواسته می‌شود که تا حد امکان از طریق مصاحبه و سخنرانی، به بحث درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران پرداخته و آن را "مناسب" توصیف کنند. سخنان این مقام امنیتی، با تایید داوود رشیدی نیز مواجه شده و وی از سینماگران می‌خواهد که موافقت خود را برای حضور در این اجلاس اعلام کنند."

گویا این افراد که از حضور داوود رشیدی و سخنان وی در اجلاس حقوق بشر شکه شده اند سعی دارند با این داستانها به گونه‌ای از واقعیت فرار کنند و حرکت این هنرمند را در دفاع از ایران کمرنگ جلوه دهند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...