نسخه چاپی

از ورود حراست تا رقص و پایكوبی اقوام ایرانی

عکس خبري -از ورود حراست تا رقص و پايكوبي اقوام ايراني

مراسم جشنواره صدای عشایر ایران كه در حضور رحیمی معاون اول رئیس جمهور برگزار شد حاشیه‌هایی از ورود حراست به مراسم پایكوبی اقوام ایرانی تا اعلام دهاتی بودن سفرا از سوی مجری به همراه داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس جشنواره ملی صدای عشایر ایران از ساعتی پیش با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری، محمد شریف ملک‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صدها نفر از عشایر ایران در محل نمایشگاه آغاز شده است.

* مجری‌های این مراسم اقبال واحدی و یک خانم مجری است که لباس‌های محلی بر تن کرده‌اند.

واحدی در ابتدای مراسم خطاب به تمام حاضران در این جشنواره می‌گوید: این جا همه دهاتی‌ها جمع هستند آقای رحیمی که کرد است، آقای ملک زاده نیز سیستانی؛ در زمان طاغوت دهاتی بودن ضد ارزش بود اما پس از انقلاب اسلامی دهاتی بودن تبدیل به ارزش شده است به تمام سفرایی که در این مراسم حضور دارند نیز خوشامد می‌گوییم این‌ها هم اغلب از دهات‌های کشورشان آمده‌اند.

* پس از سخنرانی منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور اقوام مختلف ایرانی با حضور در روی سن به اجرای رقص و پایکوبی پرداختند که از جمله آن‌ها رقص شمشیر عرب‌ها، رقص ترکمن‌ها، رقص خان کردها و لرها، گروه موسیقی شمالی‌ها، آذربایجانی‌ها، تربت جامی‌ها و سیستانی‌ها و ... است.

واحدی همزمان با روی سن قرار گرفتن گروه موسیقی سیستانی خطاب به ملک‌زاده گفت: آقای ملک زاده پارتی بازی کردی و سیستانی‌ها را دعوت کرده‌ای.



* همزمان با رقص خان کردها بر روی سن یکی از زنان عشایر که لباس سنتی کردی بر تن داشت در مقابل عروس و داماد عشایری که در بین جمعیت حضور داشتند به اجرای حرکات موزون پرداخت و سریعا حراست وارد سالن شده و به این خانوم تذکر دادند.



* واحدی مجری برنامه پا به پای اکثر گروه‌ها به اجرای رقص‌های محلی بر روی سن می‌پرداخت.



* هنگام ورود به سالن اجرای مراسم به تمام افراد پرچم‌های ایران اهدا می‌شد که همزمان با اجرای هر گروه موسیقی از یک نقطه کشور همشهریان آن‌ها با تکان دادن این پرچم و سوت و کل آن‌ها را مورد تشویق قرار می‌دادند.



* تعدادی از عروس و دامادهای عشایری خطبه عقدشان را در این مراسم خواندند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...