نسخه چاپی

اینترنت دو مگابیتی برای كاربران كشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح ابعاد مختلف راه اندازی شبكه ملی اطلاعات در كشور یكی از مهمترین محدودیتهای این پروژه را تخصیص اعتبارات سالیانه آن عنوان كرد و گفت: راه اندازی سریع این پروژه نیازمند آن است كه این اعتبارات به صورت یكجا و در سال اول اختصاص یابد.

رضا تقي پور در گفتگو با خبرنگار مهر، بحث ايجاد و توسعه شبکه ملي اطلاعات (اينترنت ملي) را به عنوان نقطه و کانون اصلي فعاليتهاي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در برنامه پنجم توسعه برشمرد که نشان از اراده و عزم ملي براي توسعه فناوري اطلاعات و فراهم کردن زيرساختها و بسترهاي لازم در زمينه هاي مختلف ارتباطي و نرم افزار دارد و اظهار داشت: شبکه ملي اطلاعات تا پايان برنامه پنجم توسعه عملياتي خواهد شد.
راه اندازي اينترنت ملي 3500 ميليارد توماني

وي يکي از محدوديتهاي اجراي اين پروژه را تخصيص اعتبارات به صورت ساليانه عنوان کرد و به مهر گفت: در صورتي که بتوانيم تمامي اعتبارات اين پروژه را به صورت يکجا دريافت کنيم زمان بندي اجراي اين پروژه به طور قطع تغيير خواهد کرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اختصاص مبلغ 3500 ميليارد تومان را در شرايط فعلي و با نرخهاي امروزي براي تحقق شبکه ملي اينترنت مورد نياز دانست و گفت: در صورتيکه که اين مبلغ به مرور در اختيار ما قرار گيرد هر سال بخشي از اين پروژه عملياتي خواهد شد.

راه اندازي اينترنت ملي با تجهيزات داخلي

تقي پور درباره تامين تجهيزات پروژه شبکه ملي اطلاعات نيز تاکيد کرد: بنا براين است که در راه اندازي اين شبکه از تجهيزات و به ويژه نرم افزارهاي بومي استفاده شود.

وي اضافه کرد: طبيعتا در مواقعي که با توجه به تنوع و گستردگي تجهيزات به هر دليل توليد داخلي شکل نگرفته است به ناچار از تجهيزات توليدي معتبر شرکتهاي خارجي استفاده خواهد شد.

راه اندازي اينترنت ملي براي حل مشکل پهناي باند

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات يکي از اهداف اصلي راه اندازي شبکه ملي اطلاعات را رفع اتکا به پهناي باند اينترنت بين الملل عنوان کرد تا چنانچه اين پهناي باند به هر دليلي چون اختلالات بين المللي و وجود اشکالات در درگاههاي ورودي کشور محدود شد، اين محدوديت به کاربران داخلي اعمال نشود.

وي به مهر گفت: در اينکه امروز سرعت دسترسي کاربران به اينترنت با فراز و نشيبهايي روبرو است شکي نيست و يکي از بحث هاي اصلي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات نيز همين موضوع است که در اين رابطه بايد نظارتهايي بر فعاليت ارائه کنندگان خدمات اينترنت صورت گيرد.

راه اندازي اينترنت ملي و ارائه اينترنت 2مگابيتي به کاربران

تقي پور پيش بيني کرد که در شبکه ملي اطلاعات و با هماهنگي هاي اوليه اي که انجام شده است، مشکلات امنيتي کاهش پيدا مي کند و به مهر گفت: از آنجايي که در اين شبکه مشکل امنيتي نخواهيم داشت و در بحث هزينه ها نيز با کاهش روبرو خواهيم شد، افزايش پهناي باند دسترسي اينترنت با سرعت حداقل 2 مگابيت در ثانيه براي کاربران ديده شده است.

۱۳۹۰/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...