نسخه چاپی

نشست شورای امنیت بی‌نتیجه ماند

اعضای شورای امنیت روز جمعه به وقت محلی در مورد سوریه تشكیل جلسه دادند ، اما این نشست نیز مانند نشست های پیشین به دلیل اختلاف نظر میان اعضا بی نتیجه پایان یافت.

به گزارش ایرنا ، نشست اعضای شورای امنیت پشت درهای بسته انجام شد و بعد از مذاكرات طولانی به دلیل اختلاف نظر میان اعضا نتیجه ای درپی نداشت.

مارك لیال گرانت نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت در ماه مارس با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح مذاكرات امروز در خصوص آخرین تحولات مربوط به سوریه پرداخت.

لیال گرانت افزود : كوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از طریق ویدیو كنفرانس در نشست شورای امنیت شركت كرد و به تشریح نتایج مذاكرات خود با مقام های سوری پرداخت.

رییس دوره ای شورای امنیت گفت : بنا به دلایلی نمی توانم جزییات سخنان وی را بازگو كنم.

او مدعی شد كه تمامی اعضای شورای امنیت از ماموریت كوفی عنان در سوریه حمایت كردند و قرار است تیمی از همكاران كوفی عنان با دولت سوریه همكاری تكنیكی كنند.

مارك لیال گرانت درپاسخ به سوال خبرنگاری كه از وی پرسید منظور از همكاری تكنیكی چیست، گفت : در این مورد هم نمی توانم به سوال شما پاسخ دهم.

همچنین در ابتدای هفته گذشته نشست شورای امنیت در مورد سوریه با حضور وزرای خارجه پنج كشور عضو دائم برگزار شد كه آن نشست هم نتیجه خاصی دربرنداشت.

نمایندگان كشورهای غربی در شورای امنیت می گویند تا زمانی كه قطعنامه ای علیه دولت سوریه تصویب نشود به تلاش های خود ادامه خواهند داد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...