نسخه چاپی

متن كامل اظهارات چاك هیگل در كمیته امور دفاعی سنا درباره ایران

عکس خبري -متن کامل اظهارات چاک هيگل در کميته امور دفاعي سنا درباره ايران

چاك هگل نامزد تصدی پست وزارت دفاع در دولت باراك اوباما روز پنج شنبه 12 بهمن (31 ژانویه) با حضور در كمیه امور دفاعی سنای امریكا آخرین دیدگاه های خود را درباره مسائل مختلف تشریح كرد.

به گزارش نما، چاک هگل نامزد تصدی پست وزارت دفاع در دولت باراک اوباما روز پنج شنبه 12 بهمن (31 ژانویه) با حضور در کمیه امور دفاعی سنای امریکا آخرین دیدگاه های خود را درباره مسائل مختلف تشریح کرد.

به گزارش ایران آباد، متن کامل مطالب ارائه از سوی وی در جلسه سنا در ادامه می آید:

***
همه گزینه ها باید در برابر ایران روی میز باقی بمانند. من از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تشکر می کنم که به من اعتماد کرد و من را به عنوان نامزد وزیر دفاع آمریکا معرفی کرد. من به طور کامل مسئولیت های یک فرد به عنوان وزیر دفاع را درک می کنم. من به رئیس جمهور اطمینان دادم که اگر نامزدی من به عنوان وزیر دفاع آمریکا در مجلس سنا تائید شود ، نهایت تلاش خود را برای کشور بکار خواهم بست. امنیت، موفقیت و رفاه مردم آمریکا ، همیشه در صدر تصمیم هایی خواهد بود که من خواهم گرفت.من به رئیس جمهور آمریکا اطمینان دادم که همیشه صادقانه ترین و بهترین توصیه ها را به عنوان وزیر دفاع داشته باشم. من این تعهد را به کنگره می دهم که در صورت تائید نامزدی ، برای دریافت توصیه ها و همکاری ها با کنگره در تماس خواهم بود. وی افزود:چالش های امنیتی که کشور ما با آن روبرو است مستلزم آن است که من با کنگره در تماس باشم. امنیت کشور بالاترین اولویت برای سران و مقامات دولت است. ما نمی توانیم اجازه دهیم که کار بزرگ مقابله با تهدید هایی که امروز با آنها روبرو هستیم اسیر بازی های دوحزبی شود. مخاطرات بسیار است. وی گفت: اگر ما می خواهیم در جامعه ی بین المللی ریاست کنیم آمریکا که قویترین ارتش دنیا را دارد باید همچنان قویترین ارتش دنیا را داشته باشد و با تهدیدها و چالش ها مقابله کند. ما باید همه ی ابزارهای قدرت آمریکا برای دفاع از شهروندان و منافع خود را بکار بندیم. من معتقدم که آمریکا باید در دنیا نقش داشته باشد نه اینکه از دنیا عقب بکشد.

بسیار واضح است که ما در نقطه ی عطفی بسر می بریم. کشور ما درحال بیرون آمدن از یک دهه جنگ است. ما نظامیان خود را از عراق بیرون کشیدیم و خروج آنها از افغانستان را آغاز کردیم اما این اقدامات به این معنی نیست که تهدیداتِ پیش روی ما کمتر شده است بلکه بر عکس این تهدیدات بیشتر هم شده است.

رویدادهای اخیر در مالی و الجزایر این واقعیت را به ما یادآوری می کنند. پیچیدگی های قرن بیست و یکم ، فناوری ها و اقتصادها و تهدیدها همه و همه باعث شدند که 7 میلیارد نفرازشهروندان جهان، به بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک شوند. با توجه به اینکه در بیست و 5 سال آینده دو میلیارد نفر دیگر به جمعیت کره زمین افزوده می شود، مخاطرات و پیچیدگی ها و تقاضاهای انسانی نه تنها کاهش نخواهد یافت بلکه تشدید هم خواهد شد. با وجود این چالش ها ما یک فرصت تاریخی در اختیار داریم تا کمک کنیم که یک دنیای آبادتر، امن تر و عادلانه تر ایجاد شود. من به عنوان وزیر دفاع اطمینان می دهم که ما در مورد تروریسم هوشیار باشیم و به اعمال فشار به سازمان های تروریستی ادامه دهیم ، چون این سازمان ها تلاش می کنند نیروهای وابسته ی خود در سراسر دنیا را مکان هایی مثل یمن ، سومالی و شمال آفریقا گسترش دهند.

من به طور کامل به هدف رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، متعهد هستم. همانطور که بارها گفته ام همه گزینه ها باید برای رسیدن به این هدف روی میز باقی بمانند. سیاست من همیشه همانند سیاست رئیس جمهور سیاست پیشگیری بود نه سیاست مهار! همانطور که رئیس جمهور تصریح کرده است این (پیشگیری) سیاست دولت ما است.من به عنوان وزیر دفاع اطمینان حاصل خواهم کرد که وزارت دفاع برای هرگونه اقدام احتیاطی آماده است. این مسئولیت و شغل من است. من به دوست و همپیمان ما یعنی اسرائیل اطمینان خواهم داد که اسرائیل برتری کیفی نظامی خود را در منطقه حفظ کند . ما به ارائه ی سیستم گنبد آهنین به اسرائیل ادامه خواهیم داد که امروز باعث حفظ جان اسرائیلی ها در مقابل حملات موشکی تروریست ها می شود. درحالیکه ما کاهش ذخایر تسلیحات مطابق با پیمان جدید استارت را دنبال می کنیم و متعهد به حفظ زرادخانه هسته ای مدرن، قوی ، امن ، آماده و کارآمد هستیم باید گفت که بازدارندگی هسته ای آمریکا در 35 سال گذشته نقشی اصلی در تامین امنیت جهانی و اجتناب از جنگ جهانی سوم ایفا کرده است. من متعهد به مدرن کردن زرادخانه هسته ای ما، هستم.

* سوال سناتور لوین درباره تحریم های ایران: رئیس جمهور اوباما گفته است که تحریم ها درحال فلج کردن اقتصاد ایران هستند ، ارزش واحد پول ایران را هشتاد درصد کاهش داده اند و تولید نفت آنها کاهش یافته است.آیا شما با دیدگاههای رئیس جهمور درباره اهمیت و کارآمدی تحریمها علیه ایران موافق هستید؟. اگر موافق هستید چگونه می توانید بین این دیدگاه و دیدگاههای قبلی خود آشتی برقرار کنید که گفته بودید امنیت ملی آمریکا با منزوی کردن ایران تامین نمی شود.

- هگل: من همیشه با تحریم های چند جانبه موافق بوده ام چون این تحریم ها کارایی داشته اند. فکر می کنم این رئیس جمهور(اوباما) احتمالا بیش ازهر رئیس جمهور دیگری توانسته است به طور کارآمد تحریم های بین المللی را (علیه ایران) بکار گیرد. من با اقدامات رئیس جمهور موافقم و علنا گفته ام که شاید تحریم های بیشتر لازم باشد. من با برخی از تحریم های یکجانبه علیه ایران مخالفت کرده ام اما به برخی از آنها هم رای داده ام. زمانی که من به برخی از این تحریم ها رای منفی داده بودم اوضاع فرق می کرد برای مثال یکی از این رای ها به سال 2001 و 2002 باز می گردد. ما در آن زمان در وضعیتی متفاوت با ایران بودیم. من به برخی از تحریم ها رای منفی داده بودم چون فکر می کردم که ممکن است راههای دیگری برای بکارگیری توانایی گسترده ما در همراه کردن همپیمانان وجود داشته باشد. من با هدف اصلی مخالف نبودم، هدف اصلی مشخص بود.

*سوال سناتور کارل لوین: رئیس جمهور گفته است که سران ایران باید درک کنند که رئیس جمهور اوباما سیاست مهار ایران را دنبال نمی کند بلکه سیاست پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای را دنبال می کند، وی(اوباما) تصریح کرد هر زمان که استفاده از زور لازم باشد وی در بکارگیری آن برای دفاع از آمریکا و منافع آن درنگ نخواهد کرد. آیا شما با موضع رئیس جمهور اوباما موافق هستید که گفت همه ی گزینه ها باید روی میز باشند تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شویم؟ سنات

- هگل: من موافقم، قویا موافقم.

۱۳۹۱/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...