نسخه چاپی

مردان قانون مستطیل سبز در آستانه اعتصاب بزرگ!

عکس خبري -مردان قانون مستطيل سبز در آستانه اعتصاب بزرگ!

شرايطي كه خيلي‌ها فكر مي‌كردند با حضور فريدون اصفهانيان در هيات رييسه فدراسيون فوتبال، علي كفاشيان او را به‌عنوان رييس كميته داوران انتخاب كند، بعد از رفتن مهدي تاج از فدراسيون فوتبال هنوز معلوم نيست رييس يا سرپرست كميته داوران چه كسي است. كفاشيان در حالي كه عزيزمحمدي هنوز مديريت ‌سازمان ليگ را بر عهده داشت يك ساعت بعد از پايان مجمع او را بركنار و غلامرضا بهروان را سرپرست اين مجموعه كرد، هنوز درباره ریاست کمیته داوران و انتخاب جانشین مهدی تاج هیچ تصمیمی نگرفته است.

به گزارش رجانیوز، طبق قوانين مورد تائید فدراسیون جهانی فوتبال (فيفا) ریاست کمیته داوران فدراسیون‌های عضو فیفا را باید يكي از اعضاي هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال برعهده بگيرد. با توجه به اينكه فريدون اصفهانيان تنها عضو هيات رييسه فدراسيون است كه خودش سابقه داوري دارد پيش‌بيني مي‌شد كه او بعد از انتخابات به‌عنوان رييس كميته داوران معرفي شود اما اين اتفاق تاكنون رخ نداده است.

برخی شنیده ها حاکی از آن است اختلافاتي بر سر اين موضوع در كميته داوران به وجود آمده كه بعضي از اعضاي كنوني مخالف رياست اصفهانيان در كميته داوران هستند؛ همين مساله باعث شده تا كفاشيان تصميم‌گيري در رابطه با مديريت كميته داوران را به بعد موكول كند. تازه ترين شايعه در رابطه با تشكيلات اين مجموعه رياست احتمالي كفاشيان در كميته داوران است كه بعضي از اعضاي اين كميته هم اين موضوع را تاييد كردند. هر چند كه بعيد به نظر مي‌رسد اين اتفاق رخ بدهد. در اين رابطه شنيده مي‌شود اخيرا به كفاشيان پيشنهاد شده كه او به‌عنوان رييس يا سرپرست كميته داوران انتخاب شود ولي كارها توسط حسين عسگري و يدالله سليماني انجام گيرد.

هرچند هنوز در اين مورد تصميم قطعي اتخاذ نشده است اما طبق شنيده‌ها بعد از مشخص شدن تكليف پرونده رياست كفاشيان در فدراسيون فوتبال، هيات رييسه فدراسيون در رابطه با مديريت كميته‌هاي اين مجموعه تصميم‌گيري خواهد كرد.

این شایعه جدید در حالی در محافل خبری منتشر شد که در آخرین روز هفته گذشته یکی از نزدیکان وزارت ورزش و جوانان در محفلی خصوصی اعلام کرد بر اساس قوانین موجود هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان تا زمانی که مجوز فعالیت خود در این مجموعه را اخذ نکردند نمی‌توانند فردی را از کار برکنار و گزینه جدیدی را برای مسوولیت در فدراسیون فوتبال منصوب کنند به همین دلیل به احتمال فراوان جانشین مهدی تاج تا زمانی که سرنوشت ریاست فدراسیون فوتبال مشخص نشود کمیته داوران با همین شرایط به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

با طرح این مساله در محافل خبری جامعه داوری نسبت به این موضوع واکنش تندی نشان دادند به گونه‌ای که برخی داوران با گلایه از بی تفاوتی فدراسیون فوتبال نسبت به بلاتکلیفی ریاست کمیته داوران اعلام کردند اگر شرایط به همین شکل پیش برود و کسی به عنوان رئیش جدید این کمیته معرفی نشود تا از حق داوران در برابر کمیته انضباطی و باشگاه‌ها دفاع کند آنها از قضاوت در لیگ برتر خودداری خواهند کرد تا مشکل برطرف شود.

ابتدا تصور می‌رفت این تهدید در حد یک تهدید لفظی باشد اما عدم قضاوت سعید مظفری زاده در فینال جام حذفی نشان داد تهدی داوران کاملا جدی است، پس از مظفری زاده محسن ترکی هم از قضاوت دیدار سپاهان برابر راه آهن خودداری کرد تا بحران در داوری ایران بالا بگیرد،مسوولان فدراسیون فوتبال که انتظار عملی شدن تهدید داوران را نداشتند، عصر جمعه با یک بحران بزرگتر رو به رو شدند.انتشار خبر کتک خوردن داور دیدار ابومسلم – استیل آذین توسط خداداد عزیزی سبب شد داوران به شکل جدی از ادامه فعالیت در فوتبال ایران پرهیز کنند تا زمانی که کمیته انضباطی و مدیریت فدراسیون فوتبال در این باره تصمیم گیری کند.

به نظر می‌رسد علی کفاشیان در کنار پرونده جنجالی انتخابات فدراسیون فوتبال حالا با یک پرونده جنجالی دیگر رو به رو شده است،پرونده‌ای که اگر به درستی مدیریت نشود می‌تواند بحران بزرگی در فوتبال ایران ایجاد کند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...