نسخه چاپی

مخالفت كاخ‌سفید با تسلیح مخالفان سوری

عکس خبري -کاخ سفيد طرح تسليح مخالفان سوري را رد کرد

در حالیكه آمریكا تحت عنوان كمك‌های بشردوستانه به مخالفان سوری كمك می‌كند، كاخ سفید طرح مشترك رئیس‌ سابق سیا و وزیر خارجه آمریكا برای آموزش و مسلح كردن مخالفان سوری را رد كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، کاخ سفید طرحی را که تابستان گذشته میلادی توسط «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا و «دیوید پترائوس» رئیس مستعفی سیا برای مسلح کردن و آموزش عناصر مسلح در سوریه مخالفت کرد.

آمریکا تحت عنوان کمک‌های بشردوستانه، به مخالفان سوری کمک می‌کند و با رد پیشنهاد کلینتون و پترائوس اعلام کرده که کمک‌های بشردوستانه به سوریه می‌رساند اما درخواست سلاح برای عناصر مسلح که برای سرنگونی دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه مبارزه می‌کنند را رد کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش داد که کاخ سفید به این دلیل این پیشنهاد را رد کرده است که نگران است سلاح‌های آمریکا به افراد نادرست برسد.

طرح مذکور، خواستار آموزش شورشیان و مسلح کردن گروهی از مبارزان سوری با کمک برخی از کشورهای همسایه شده بود و برخی از مقامات دولت آمریکا انتظار داشتند که این موضوع بار دیگر بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر 2012، مطرح شود اما این طرح پس از استعفای پترائوس از سمت ریاست سیا و بیماری عفونت معده کلینتون دیگر مطرح نشد.

پترائوس پس از آن مجبور به استعفا شد که گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر آنکه با یک زن متأهل که شرح حال او را می‌نوشته، رابطه نامشروع برقرار کرده بود.

کلینتون روز جمعه هفته گذشته از سمت وزیر خارجه آمریکا استعفا کرد. وی حاضر نشد با روزنامه نیویورک‌تایمز در خصوص نقش خود درباره مذاکره برای مسلح کردن گروهک‌های مسلح سوریه اظهار نظر کند. پترائوس و سخنگوی «لئون پانتان» رئیس پنتاگون نیز حاضر به اظهار نظر در اینباره نشدند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...