نسخه چاپی

محجبه شدن زنان غیر مسلمان +عكس

بانوان غیر مسلمان سراسر جهان 13 بهمن، با بر سر گذاشتن حجاب اسلامی، روز جهانی حجاب اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از OnIslam گفت: طرح استفاده از حجاب اسلامی توسط بانوان غيرمسلمان اولين‌بار از سوی "نظمه خان"، بانوی مسلمان مقيم نيويورك برای ترغيب بانوان غيرمسلمان به تجربه كردن پوشش اسلامی مطرح شد.

پس از آن اين طرح از سوی گروه‌های مختلف در كشورهايی چون بريتانيا، استراليا، هند، پاكستان، فرانسه و آلمان مورد حمايت قرار گرفت و اجرايی شد.

اين طرح در راستای افزايش شناخت‌ها و از بين بردن تصورات نادرست در مورد حجاب مطرح و اجرا شد و انتظار می‌رود كه تسامح دينی و درك ارزش حجاب را در پی داشته باشد.

«استر ديل» (Esther Dale)، يكی از بانوان غيرمسلمان شركت‌كننده در اين كمپين كه مقيم ايالت كاليفرنيا است، گفت: من فهميدم كه حجاب فقط يك نوع لباس نيست بلكه رعايت عفت است و بسيار دور از حقيقت است كه تصور شود يك زن مسلمان آمريكايی وقتی حجاب بر سر می‌گذارد كه مجبور شده باشد.

وی افزود: اين فرصتی است كه به مردم نشان دهيم كه نمی‌توان در مورد انسان‌ها تنها از روی پوشش و نحوه لباس پوشيدنشان قضاوت كرد.


1.jpg

 «جس رادز» (Jess Rhodes) جوان غيرمسلمان بريتانيايی


 «جس رادز» (Jess Rhodes)، جوان غيرمسلمان بريتانيايی كه پس از اطلاع از اين طرح در اينترنت تصميم گرفت به مدت يك ماه از پوشش اسلامی استفاده كند، می‌گويد: در اين مدت كوتاهی كه از حجاب استفاده می‌كنم با واكنش‌های مختلفی مواجه شدم. در ابتدا خانواده با اين تصميم من موافق نبودند و خود نيز در مورد عواقب استفاده از حجاب و برخورد افراد ترديد داشتم اما پيوستن به بانوان سراسر جهان برای زدودن تصورات نادرست در مورد حجاب و تجربه كردن شرايط يك زن مسلمان، انگيزه من برای شركت در اين كمپين بود.

وی افزود: با اين هدف كه به جهان نشان دهيم كه بانوان محجبه، حجاب را به ميل خود انتخاب می‌كنند، قصد دارم به اين انتخاب خود همچنان ادامه دهم.

۱۳۹۱/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...