نسخه چاپی

فریب این تبلیغات را نخورید

عکس خبري -فريب اين تبليغات را نخوريد

برای جلب مشتری نباید از عناوین اغراق‌آمیز و فریبنده كه از مصادیق دروغ محسوب می‌شود استفاده كرد، چرا كه این مسئله برخلاف اصل مشتری‌مداری است...

به گزارش نما، روزنامه «ایران» نوشت: حال و هوای نوروزی شاید از همین حالا کلید خورده باشد. این را می‌شود از بازارهای شلوغ و پررفت و آمد این روزهای شهر به راحتی فهمید، مردم این روزها بیش از هر زمان دیگری ساعت‌های خود را در پاساژها و فروشگاه‌های سراسر کشور می‌گذرانند و بازار پرزرق و برق حراجی‌ها مزید علتی شده تا این گشت‌وگذارها بیشتر شده و حداقل اگر پول چندانی هم برای خرید وجود ندارد، اشتیاق برای پرسه زدن در میان فروشگاه‌ها به خاطر همین عنوان «حراج ویژه» بیشتر شود.

اما موضوعی که همیشه در کشاکش این خرید و فروش‌ها گم می‌شود، موضوعی است به نام «فروش ویژه یا خرید ویژه!» که معلوم نمی‌کند بالاخره برنده این بازار پر سر و صدا کیست؟ فروشندگان اخیراً برسر در ورودی مغازه‌های خود تابلویی را نصب می‌کنند که حتی اگر شما راغب به خرید هم نباشید وسوسه‌تان می‌کند حداقل برای تماشا، دقیقه‌هایی را در داخل آن مغازه سپری کنید، عنوان اگر چه بسیار ساده است، اما دلیل خوبی برای متمایل کردن شما به یک خرید حداقلی است.

«این یک فروش ویژه نیست یک خرید ویژه است!» به طور حتم شما هم وقتی با این جمله روبه‌رو می‌شوید باور می‌کنید حتماً در پس آن، شرایط ویژه‌ای هم وجود دارد که به شما نوید می‌دهد در خرید متضرر نخواهید شد، اما آیا در آن سوی واقعیت هم چنین موضوعی صحت دارد، یعنی شما واقعاً‌ برنده هستید یا نه این تنها یک عنوان فریبنده برای جذب مشتری است که نمی‌داند در اصل قصد خرید دارد یا نه!

متأسفانه بسیاری از فروشندگان با آگاهی از این راز مشتری که نمی‌داند به دنبال چه کالایی است و فقط قصد گشت‌زنی دارد از عناوینی استفاده می‌کنند که مشتری را مشتاق می‌کند حتی اگر به دنبال محصول خاصی نیست. اقدام به خرید کند، در حالی که این عناوین صرفاً جنبه تبلیغات دارد و قرار هم نیست کالای خاصی را حداقل با مشخصاتی منحصر به فرد به مشتری ارزانی کند! بر همین اساس بسیاری از مشتری‌ها پس از خرید اقرار می‌کنند که واقعاً قصد خرید این کالا را نداشته‌اند، اما فروشنده آنقدر اجناس خود را جذاب و فریبنده چیده بود که آنها را وسوسه‌کرده است، اول به قصد تماشا و دوم به قصد خرید وارد شوند.

استفاده از تبلیغات برای فروش کالا اگرچه یک اصل مدرن بازاریابی محسوب می‌شود، اما یک اصل مهم دیگر بازاریابی هم تأکید می‌کند که برای جلب مشتری نباید از عناوین اغراق‌آمیز و فریبنده که از مصادیق دروغ محسوب می‌شود استفاده کرد، چرا که این مسئله برخلاف اصل مشتری‌مداری است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...