نسخه چاپی

نوری مالكی: آماده مذاكره با مخالفانم

عکس خبري -نوري مالکي: آماده مذاکره با مخالفانم

نخست‌ وزیر عراق با اعلام اینكه اوضاع كشورش به هیچ عنوان شباهتی به رویدادهای سوریه ندارد، بر آمادگی‌ دولتش برای ادامه مذاكره با معترضان عراقی تاكید كرد.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نوری مالکی، نخست‌ وزیر عراق روز شنبه عنوان داشت که آنچه در کشورش اتفاق افتاده در حقیقت مشابه چیزی که در کشور سوریه رخ می‌دهد، نیست.

وی در اظهارات خود خاطرنشان کرد: آنچه در سوریه رخ داد هرگز در عراق تکرار نخواهد شد. در عراق آزادی وجود دارد و هیچ زندانی سیاسی و مطبوعاتی در زندان‌های عراق نیست بلکه در عراق احزاب و انتخابات وجود دارد.

مالکی همچنین اعلام کرد، آماده است تا با مخالفان عراقی که از هفته‌های گذشته تظاهرات خود را علیه سیاست‌های دولت عراق ادامه داده‌اند، مذاکرات خود را ادامه دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه برخی از گروه‌ها و اشخاص در حال طراحی نقشه برای انتقال درگیری‌های سیاسی از سوریه به عراق هستند طراحان این نقشه را از شهروندان داخلی عراق، گروه القاعده و طرفداران حزب بعث عراق معرفی کرد.

پیشتر گروه القاعده در عراق اهل تسنن این کشور را به مبارزه مسلحانه علیه دولت شیعه عراق فراخواند.

همچنین عراق از شش هفته گذشته تاکنون شاهد تظاهرات جمعی از مخالفان دولت عراق به ویژه در استان‌های سنی نشین این کشور بوده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...