نسخه چاپی

شباهت مرتضوی و سوریه ازدید حسینیان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با استیضاح وزیر كار گفت: مرتضوی چوب ایستادگی خود را می خورد همان گونه كه سوریه باید تاوان حمایت از مقاومت را بدهد.

به گزارش نما به نقل از مهر، روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و به عنوان یکی از نمایندگان مخالف استیضاح به سخنرانی پرداخت و با بیان این مطلب که می گویند انقلابهافرزندان خود را می خورند اما این انقلابیون هستند که فرزندان انقلاب را همراه با انقلاب می بلعند و در فتنه 88 مرتضوی موضوع مهمی بین سه قوه شده است و این موضوع امروز به اوج خود رسیده و موجب استیضاح وزیر کار شده است.

وی با طرح این سوال که مرتضوی کیست و چه گناهی را مرتکب شده است گفت: او یکی از قضات انقلابی است و طی 8 سال حاکمیت اصلاح طلبان مردانه مقابل توطئه گران و روزنامه های زنجیره ای ایستاد و در فتنه 88 نیز مقتدرانه بدون هیچ محافظه کاری در مقابل اخلال گران و اشرار ایستادگی کرد و درگیر شد اما اینک باید چوب ایستادگی خود را بخورد همان گونه که سوریه باید تاوان حمایت از مقاومت را بدهد.

وی افزود: اتهام مرتضوی این است که در اوج درگیری که یک طرف آن مردم مظلوم، بسیجیان عاشق و جوانان دلداده رهبری بودند و در طرف دیگر آن غرب، منافقین، توده ای ها، بهائی ها، آمریکای ها و دنیا طلبان بودند و در آن میان نیز تعدادی بسیجی عاشق به شهادت رسیدند و چند متهم نیز کشته شدند . البته هیچ شکی نیست که نباید در حکومت اسلامی حتی به یک مجرم نیز سیلی زده شود و به همین جهت رهبری نیز دستور رسیدگی به این موضوع را دادند و البته متهمین نیز محاکمه شدند.

وی با طرح این سوال که در کجای دنیا یک دادستان را به خاطر اتفاق هایی که در یک بازداشتگاه می افتد متهم می کند گفت: در آمریکا نیز هر روز در بازداشتگاه هایشان چند نفر کشته می شوند و حتی ایرانیان نیز در میان آنان مشاهده می شود اما آیا در آمریکا دادستان را محاکمه می کنند. چه کسی دادستان را مورد اتهام قرار می دهد.

وی افزود: همین چند روز واقعه ای مانند، در یکی از بازداشتگاه ها اتفاق افتاد چرا کسی دادستان، بازپرس یا دادیار را متهم نکرد. چون بازداشتگاه خود مسئول مستقیم دارد و قاضی و دادستان هیچ مسئولیتی در این ارتباط ندارند اما در همین مجلسی که در راس امور است به یک مسلمان ده ها اتهام وارد می سازند.

وی گفت: یکی از نمایندگان می گوید چرا در جریان فروش سوال های دانشگاه آزاد کسی دستگیر نشده است. این درد را به کجا می توان برد که نماینده ای که به قرآن سوگند خورده از قاضی می خواهد که قانون را زیر پا بگذارد. چگونه نماینده مجلس قاضی را بدون اثبات جرم به ده ها جرم و جنایت متهم می کند.

وی با بیان اینکه اصل 138 قانون اساسی اصل را بر برائت انسان ها گذاشته است مگر آنکه خلافش ثابت شود گفت: پس چگونه پشت تریبون مجلس نمایندگان بدون ثابت شدن جرم ده ها اتهام به مرتضوی وارد کردند. آیا این است اجرای عدالت و قانون مندی و دم از اجرای قانون زدن؟

وی با استناد اصل 39 قانون اساسی تصریحی کرد: طبق این اصل هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون بازداشت نشده ممنوع است. چگونه یک فردی که سال ها دادستان این نظام بوده است را متهم به جرم و جنایت می توان کرد و بعد دم از عدالت و قانون مداری بزنند. اگر ما برای از دوش این ملت برنمی داریم لااقل باری هم بر دوش آنان ننهیم.

وی یادآور شد: آیا عمل به سفارش رهبری مبنی بر حفظ وحدت قوا این است که در مقابل نص صریح قانون اجتهاد کنیم؟ و یا اینکه در مقابل خوشحالی غربی ها به جان یکدیگر بیافتیم. در این گردنه سخت طولانی و پرپیچ برفی به هیچ چیزی جز وحدت احتیاج نداریم.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر کار هیچ مشکلی از نظام را حل نمی کند گفت: چه کسی بهتر از شیخ الاسلامی در صداقت مناسب وزارت کار می توان پیدا کرد. وی لایق پرکار و مردمی است بنابراین با عدم رای مثبت به این استیضاح نمایندگان ثابت کنند که به دنبال اختلاف نیستند و در این موقعیت حساس مصلحت انقلاب و مردم را درست تشخیص می دهند.

وی خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم نمایندگان با درک شرایط اقتصادی و درک عدم ثبات سیاسی و بحران اقتصادی با رای منفی خود به استیضاح تعادل را به جامعه باز می گردانند که این امر موجب ثبات اقتصادی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکثریت روحانیت با صدور بیانیه ای استیضاح را به مصلحت ندانستند گفت: فراکسیون اصولگرایان نیز با صدور بیانیه ای آقای شیخ الاسلامی را به مصلحت دانستند به خصوص این که مقام معظم رهبری مسئولان را دعوت و توصیه کردند که از گذشته بگذرید و اصل را بر وحدت بگذارید.

وی تصریح کرد: امروز که مجلس و دولت با هم همکاری می کنند رای آوردن این استیضاح به ضرر مجلس است و انشاء الله نمایندگان با درک صحیح از وضعیت موجود با رای منفی خود به استیضاح ثابت می کنند مصلحت جامعه را به خوبی درک می کنند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...