نسخه چاپی

آغاز ساخت بزرگترین خط لوله گاز در شرق ایران

عملیات اجرایی ساخت یكی از بزرگترین خطوط لوله انتقال گاز در شرق كشور به طول تقریبی 100 كیلومتر و به‌منظور توسعه شبكه‌های گازرسانی در شرقی‌ترین نقاط شرق ایران آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، همزمان با آغاز عملیات اجرائی فاز دوم خط لوله هفتم سراسری به طول تقریبی 320 کیلومتر به منظور انتقال گازهای ترش پارس جنوبی به پاکستان، عملیات اجرائی دومین خط لوله بزرگ انتقال گاز در شرق کشور آغاز شد.
بر این اساس با سرمایه گذاری حدود 450 میلیارد ریالی، عملیات اجرایی خط انتقال گاز سربیشه، اسدیه، قهستان به طول تقریبی 100 کیلومتر و قطر 12 اینچ و با مشارکت پیمانکاران و سازندگان داخلی کلید خورده است.

یکی از مهمترین اهداف ساخت این خط لوله انتقال گاز، توسعه شبکه‌های گازرسانی در شرقی ترین نقاط کشور و به ویژه در سطح استان خراسان جنوبی است و در شرایط فعلی مهمترین پروژه زیربنائی در دست اجرا در استان خراسان رضوی به شمار می رود.

در مسیر این خط لوله انتقال گاز، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی 2 ایستگاه تقلیل فشار شهری، 4 ایستگاه شیر بین راهی، 6 ایستگاه شیر انشعاب، 2 ایستگاه حفاظت از زنگ و ایستگاه‌های ارسال و دریافت توپک گاز طبیعی در دستور کار قرار گرفته است.

حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت ساخت این خط لوله انتقال گاز، گفت: در حال حاضر مطالعات خاک شناسی، مسیریابی و طراحی خطوط انتقال به صورت کامل انجام و بخش قابل توجهی از لوله مورد نیاز نیز خریداری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اخذ تاییدیه و مجوز شورای عالی زیست محیطی کشور، اظهار داشت: در شرایط فعلی تمامی مجوزهای زیست محیطی لازم برای اجرای این پروژه گازی در شرق کشور اخذ شده است.

وی با یادآوری اینکه با تکمیل این پروژه امکان انتقال گاز به صنایع و کارخانجات بزرگ سیمان و قند در شرق کشور فراهم می شود، بیان کرد: به منظور توسعه شبکه گاز باید 75 کیلومتر خط لوله 30 اینچی از بیرجند تا سربیشه باید ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش بینی می شود با ساخت و اجرای این خط لوله امکان گازرسانی به شهرهای اسدیه، قهستان، طبس مسینا و گزیک فراهم خواهد شد.

۱۳۹۱/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...