نسخه چاپی

نان خوردن از خزانه بی‌بی‌سی

محمد كاظم انبارلویی

وزارت اطلاعات با دستگيري شماري از اصحاب بي‌بي‌سي در تهران جيغ صداي انگليس را درآورد.
معاون وزير خارجه انگليس در واكنش به اين دستگيري‌ها پرچم "نقض آزادي بيان" و خاموش كردن "صداي مستقل" در ايران را بالا برد و اين نمايش از جمله طنزهاي روزگار ماست. وي گفت: "من مكرر نگراني‌هاي خود را از رفتار رژيم ايران با روزنامه‌نگاران و رسانه‌هاي مستقل ابراز كردم" وي از مقامات قضائي ايران خواسته است به آزار "صداهاي مستقل" در ايران پايان دهد.
"آزادي بيان" از نظر انگليس چيست و "صداي مستقل"! كدام است؟
يك جمع‌ سازمان يافته در اروپا زير نظر شبكه رسانه‌اي استكبار جهاني اتاق فكر تشكيل داده‌اند و با ارتباط مستمر با جمعي از روزنامه‌نگاران كه در رسانه‌هاي دوم خردادي نان مي‌خورند اراده آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس مكار را در جنگ نرم عليه ملت عملياتي مي‌كنند.
شماري از اين جماعت در فتنه 88 دستشان رو شد و به وطن اصلي خود فرار كردند. جمعي ديگر كه باقي مانده بودند با اتصال به آنها هر روز در تيتر اول و دوم برخي رسانه‌هاي دوم خردادي "سمفوني صداي دشمن" را مي‌نواختند. رسانه‌هاي مستقل چيست؟ رسانه‌هاي مستقل به قرائت وزارت خارجه انگليس به رسانه‌هايي مي‌گويند كه هيچ تعهدي به ملت و نظام مشروع، مستقل و مستقر در ايران ندارند و تنها به فرامين يك اتاق فكر در اروپا و آمريكا و وابسته به ضد انقلاب گوش مي‌كنند.
آقاي الستر برت معاون وزير خارجه انگليس كه اكنون در لندن عزاي عمومي براي لو رفتن شبكه اصحاب بي بي سي در تهران اعلام كرده است، در اندوه نقض آزادي بيان در ايران شعرها سروده است كه شنيدني است.
اصحاب بي‌بي‌سي يا روزنامه‌نگاران مستقل جماعتي هستند كه در حد فاصل سال‌هاي 78 تا 88 و از 88 تاكنون در داخل و خارج يك جيره مستقل از اعتبارات ام آي 6 و وزارت خارجه انگليس را به خود اختصاص داده و مي‌خواهند مستقل از اراده ملت ايران حركت كنند.
دنيا مي‌داند هر صدايي در جمهوري اسلامي آ‌زاد است. جهان مي‌داند هر قلمي در ايران آ‌زاد است اما صدا و قلم آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي آن هم به دليل خصومت با ملت ايران نمي‌تواند آزاد باشد. كما اينكه اخيرا غرب فتوا به قطع صدا و سيماي برون مرزي جمهوري اسلامي ايران داده است و علي‌رغم همه قوانين و مقررات جهاني به جز اصحاب بي بي سي و اصحاب صداي آمريكا اجازه نفس‌كشيدن به احدي را نمي‌دهند.
مردم همواره به اين رويكرد اعتراض دارند و از خود مي‌پرسند پس از اين همه فتنه‌گري در سال 78 و 88 تتمه اصحاب بي‌بي‌سي در تهران چه مي‌كنند؟!
كوتاهي مقامات امنيتي و قضائي ايران در برابر پديده زشت و خائنانه نوكري بيگانگان و كساني كه در برابر امنيت ملي و اقتدار ملي ايستاده‌اند و سرويس‌دهي به اجانب را "آزادي بيان" و "صداي مستقل" معني كردند، قابل قبول نيست. مقامات امنيتي و قضائي كشور نبايد مقهور و مرعوب جوسازي‌هاي رسانه‌اي غرب شوند و به جاسوسان رسانه‌اي آنها در تهران پاداش دهند. البته پيچيده عمل كردن سرويس‌هاي دشمن شايد باعث شده افرادي متوجه قبح و زشتي عمل خود نشوند و به مردم و انقلاب و نظام خيانت كنند. بايد اين عده غافل را بيدار كرد اما كساني كه نان خوردن از خزانه بي‌بي‌سي را حلال مي‌دانند بايد بدانند در جمهوري اسلامي، مردم دلايلي بر حرمت اين حرام‌خوري دارند كه اگر مقامات امنيتي و قضائي جلوي اين حرامخواري را نگيرند مردم خود روزي مجبور مي‌شوند راسا اقدام كنند.
به هر حال اين سطح از هوشياري پاسداران حريم استقلال كشور را در دهه فجر بايد تبريك گفت و از خداوند براي آنها آرزوي توفيق كرد.

۱۳۹۱/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...