نسخه چاپی

تحویل جنگنده های اف 16 به مصر

مصر بخش دیگری از هواپیماهای اف-16 اهدایی آمریكا را به طور رسمی و طی مراسمی با حضور مسئولان دو كشور، تحویل گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روز یکشنبه و طی مراسمی رسمی که در آن مسئولان مصری و یک هیات از آمریکا حضور داشتند، واشنگتن چهار جنگنده اف-16 دیگر را به مصر تحویل داد تا با این کار بخش دوم از 20 هواپیمای اف-16 که پیشتر آمریکا وعده آن را داده بود، به این کشور آفریقایی تحویل داده شود.

واشنگتن پیشتر چهار فروند دیگر از این نوع هواپیماها را به مصر تحویل داده بود و این در حالی است که هنوز تنش‌های سیاسی مصر به طور کامل فروکش نکرده است.

بر اساس قراردادی که در سال 2010 میان قاهره و واشنگتن به امضا رسید، آمریکا متعهد شد تا کمک‌هایی به مبلغ 4 میلیارد دلار در اختیار مصر قرار دهد و قرارداد تحویل 20 جنگنده اف-16 نیز در چارچوب همین کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به مصر محسوب می‌شود که بر اساس زمانبندی اعلام شده ظرف دو سال به مصر تحویل داده خواهد شد.

در همین حال سفارت آمریکا با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: آمریکا تاکنون 224 هواپیمای اف-16 به مصر داده است و همکاری نظامی خوبی میان واشنگتن و قاهره وجود دارد.

یک منبع مصری نیز اعلام کرد: هیاتی آمریکایی برای بررسی شرکت آمریکا در مانور ستاره درخشان که هر دو سال یک بار در مصر برگزار می‌شود، وارد قاهره شده است.

مانور ستاره درخشان یکی از بزرگترین مانورهایی است که با مشارکت کشورهای مختلف در مصر برگزار می‌شود، آخرین بار در سال 2011 به دلیل انقلاب مصر این مانور لغو شد اما قرار است در اکتبر 2013 مانور مذکور با مشارکت چندین کشور از جمله آمریکا برگزار شود.

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...