نسخه چاپی

آغاز رزمایش دریایی واشنگتن-سئول

عکس خبري -آغاز رزمايش دريايي واشنگتن-سئول

كره جنوبی و آمریكا در میان تهدیدات كره شمالی برای انجام دور سوم آزمایشات اتمی، امروز، رزمایش مشترك دریایی خود را در سواحل شرقی شبه‌جزیره كره آغاز كردند.

به گزراش نما،فارس به نقل از شبکه «سی بی سی»، امروز، کره جنوبی و آمریکا رزمایش 3 روزه خود را در سواحل شرقی شبه‌جزیره کره آغاز کردند که این رزمایش شامل تمارین نظامی تیراندازی با تیرجنگی، مانورهای دریایی و تمارین کشف زیردریایی می‌شود.

یکی از مقامات نظامی کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی تصریح کرده که این رزمایش‌ها بخشی از آموزش‌های نظامی مشترک رایج است که آمریکا و کره جنوبی به عنوان دو همپیمان قبل از آغاز جدیدترین تنش‌های هسته‌ای برنامه‌ریزی شده بود اما این رزمایش که شمال زیردریایی هسته‌ای آمریکا می‌شود می‌تواند هشداری برای اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی محسوب شود.

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز شنبه این رزمایش‌ها را بعنوان یک مانور مشترک برای یک حمله پیشدستانه به کره شمالی تلقی کردند.

این رزمایش در میان تهدیدات قریب‌الوقوع پیونگ یانگ برای انجام سومین دور آزمایش اتمی خود صورت گرفته است.

بر اساس گزارش این شبکه، منطقه نیز شاهد تقویت فعالیت دیپلماتیکی متمرکز بر اظهارات ماه گذشته کره شمالی بود که اعلام کرد در اعتراض به تحریم‌های بین‌المللی علیه پرتاب موشک بلند برد پیونگ یانگ که در دسامبر 2012 صورت گرفت، یک آزمایش هسته‌ای انجام خواهد داد.

پیونگ یانگ در واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور و افزایش تحریم‌ها تهدید کرد که دست به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی بیشتری خواهد زد.

براساس این گزارش، تصاویر ماهواره‌ای جدید نیز حاکی از آن است که فعالیت‌های غیرعادی زیادی در سایت هسته‌ای «پیونگی ری» در شمال شرقی کره شمالی در حال انجام است.

دو آزمایش پیشین هسته‌ای پیونگ‌یانگ در بین سالهای 2006 و 2009 انجام گرفت که هر دو این آزمایشات پس از آن انجام شد که تحریم‌ها علیه این کشور به دلیل پرتاب موشک‌ تحمیل شد. آمریکا و کره جنوبی و برخی کشورها از کره شمالی خواستند تا از طرح‌های آزمایش هسته‌ای کناره‌گیری کند یا در غیر اینصورت با پیامدهای بدی مواجه خواهد شد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز گذشته اعلام کردند که «کیم یونگ اون» رهبر این کشور خط مشی‌های مهمی برای تقویت ارتش و همچنین محافظت از حاکمیت ملی کره شمالی ارائه داده است.

«هنگ هیون ایک» یک تحلیلگر کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی دقیقاً به این خط مشی‌ها اشاره نکرد اما احتمالاً این رهنمون‌ها به آزمایش هسته‌ای این کشور اشاره دارد و تصریح می‌کند که پیونگ‌یانگ آماده می‌شود تا گام‌های رسمی روندی را تکمیل کند و همچنین به زودی یک آزمایش هسته‌ای را انجام دهد.

بعلاوه، دیپلمات‌های آمریکا و کره جنوبی با یکدیگر وارد دیدار شدند تا راههایی را برای متقاعد کردن کره شمالی به منظور کناره‌گیری از طرح‌های آزمایش هسته‌ای پیدا کنن.

طبق گزارش وزارت خارجه کره جنوبی، «جیم کری» وزیر خارجه جدید آمریکا و «کیم سونگ هوان» همتای سئولی وی شب گذشته به وقت محلی یک مکالمه تلفنی را انجام دادند و توافق کردند که به شدت با هرگونه تحریکات هسته‌ای احتمالی از جانب کره شمالی مقابله کنند.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است که کره جنوبی همچنین روز یکشنبه، مذاکره‌کننده ارشد خود را به چین، همپیمان مهم کره شمالی، فرستاد تا گفت‌وگوهایی را با مقامات کره شمالی در این راستا انجام دهد و به امید آنکه بتواند پیونگ یانگ را در جهت اهداف آمریکا و کره جنوبی متقاعد کند.

بر اساس این گزارش، آمریکا حدود 28 هزار و 500 نظامی خود را در کره جنوبی مستقر کرده است که این میراث جنگ 1950 تا 1953 جنگ کره است که در نهایت با یک پیمان صلح‌ موقت و نه صلح به پایان رسید.

کره شمالی نیز اعلام کرده است که تحت برنامه توسعه فضایی حق حاکمیت برای پرتاب موشک به منظور ارسال ماهواره به فضا دارد.

آمریکا اعلام کرده است که پرتاب موشک کره شمالی به فضا در دسامبر 2012، در واقع یک آزمایش محرمانه از فناوری ممنوع موشکی بوده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...