نسخه چاپی

سفارش رئیس‌جمهور به بهمنی

دبیركل اتاق تعاون ایران از اختلاف نظر با بانك مركزی درباره استفاده از عناوین "رئیس" و "دبیركل" در شورای پول و اعتبار و سفارش رئیس جمهور به محمود بهمنی برای حل این مسئله خبر داد.

به گزارش نما، داریوش پاک بین در گفتگو با مهر از وجود یک مشکل قانونی در عضویت نماینده بخش تعاون در شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: بانک مرکزی ایرادی درباره استفاده از کلمات "رئیس" و "دبیر" برای اتاق تعاون ایران مطرح کرده بود.

عضو شورای پول و اعتبار اظهار داشت: در بخش بازرگانی رئیس دارای مسئولیت و قدرت اجرایی است و در اتاق تعاون دبیر کل دارای این مسئولیت است.

پاک بین ادامه داد: زمانی که قانون را برای نحوه عضویت افراد در شورای پول و اعتبار می نوشتند، به امکان جا به جا شدن این عناوین و کلمات درباره افراد توجه نکردند.

این مقام مسئول در بخش تعاون تاکید کرد: هم اکنون دبیرکل در اتاق بازرگانی ایران مدیر اجرایی نیست و برعکس، در اتاق تعاون ایران رئیس هیئت مدیره مدیر اجرایی نیست و کارها از طریق دبیرکل انجام می شود.

وی با اشاره به وجود اختلاف نظر بین بانک مرکزی و اتاق تعاون در اینباره، اظهار داشت: البته در این خصوص رئیس جمهور دستورات لازم را به بانک مرکزی داده است.

عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه به عنوان نماینده بخش تعاون از برنامه ها و جریانات شورا اطلاع دارد، تصریح کرد: قرار بود این موضوع بعد از سفارش رئیس جمهور توسط رئیس کل بانک مرکزی پیگیری شود که هنوز به نتیجه نرسیده است.

پاک بین همچنین از پیگیری این موضوع از طریق فراکسیون تعاون مجلس سخن گفت و افزود: قرار است این مسئله نیز به نحوی رفع شود.

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...