نسخه چاپی

ذوالفقار ایرانی برتر از تی 72 روسی

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برتری تانك بومی ذوالفقار نسبت به تانك تی ۷۲ در برخی حوزه‌های رزمی خبر داد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در مراسم رونمایی از دو تانک جدید ذوالفقار و صمصام، یکی از مباحث مهم در نبردهای زمینی را توجه به ادبات زرهی عنوان کرد و گفت: بهره مندی از تانک‌های مدرن و مجهز می‌تواند در ارتقا یگان‌های نیروی زمینی موثر باشد.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر و بعد از حوادث 11 سپتامبر با مبحث نبرد در فضای ناهم تراز روبرو شدیم که در ان یک کشور با فناوری‌های بالا با کشوری دیگر با فناوری‌های کمتر وارد جنگ می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی خاطر نشان کرد: در همان ابتدا با احصاء توانمندی‌های دشمن معلوم شد که ما باید در این فضا بیشتر دفاع کننده باشیم برای همین بود که موضوع پدافند در سطوح مختلف مطرح شد.

پور دستان با بیان اینکه ما در کاربرد ادبات زرهی نیز تجدید نظر کردیم گفت: پس از چند هزار ساعت نفر کار آیین نامه‌ی گردان تانک در رزم ناهم تراز تدوین شد، رزمایش‌های مختلف صورت گرفت و امروز تانک ذوالفقار نمادی از ولایت مداری و تعهد نیروی زمینی ارتش در اجرای تدابیر رهبر انقلاب است که فرمودند که نیروی زمینی باید تانک تولید کند.

پور دستان با بیان اینکه امروز سامانه‌های مدرن از جمله سیستم کنترل آتش بر روی تانک ذوالفقار نسبت شده گفت: این سیستم بر روی تانک مدرن m60 نیز نصب شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: تانک ذوالفقار پس از اینکه در حوزه‌های مختلف ارتقا پیدا کرد امروز در مقایسه با تانک t72 در برخی مولفه‌ها از این تانک پیشی گرفته است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...