نسخه چاپی

درخواست پورمحمدی از دیوان محاسبات

رئیس سازمان بازرسی كل كشور گفت : دیوان محاسبات بر اساس قانون می تواند طرح و بخشنامه و مصوبه خلاف قانون دولت ، وزرا و روسای دستگاهها را لغو كند .

به گزارش نما، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه هفتمین همایش اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت ، گاز و پتروشیمی در جمع خبرنگاران افزود : سازمان بازرسی در بسیاری از مواقع ، کارهای تحقیقاتی دیوان محاسباتی را انجام می دهد ، اگر دستورالعمل ، بخشنامه و آیین نامه ای که ازسوی دولت و هر مقام دولتی و حکومتی ، خلاف قوانین صادر شود ابتدا تذکر می دهیم ، اگر اصلاح کردند که هیچ وگرنه تقاضای ابطال آن را به دیوان عدالت اداری ارائه می کنیم و در این باره پرونده های زیادی تاکنون بررسی شده است .

وی اضافه کرد : در خصوص پرونده آقای مرتضوی ، دیوان گزارش را از مراجع دیگر دریافت و راسا به آن رسیدگی کرد.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره اختلاس در بانک پارسیان گفت : بانک پارسیان بخش خصوصی است و دخالت نکردیم و البته در این باره اطلاعاتی نداریم .

وی همچنین گفت : اگر موسسات عمومی ، بانکهای دولتی و خصوصی که تحت نظارت بانک مرکزی هستند تخلف کنند این موضوع در حوزه رسیدگی ماست اما در موضوع صرافیها و پرداخت کنندگان وام و تسهیلات دخالت نمی کنیم .

پورمحمدی افزود : در موضوع ارز چند پرونده در بانک مرکزی وجود داشت که بر اساس گزارشات و اطلاعات احتمال تخلف در آن می رفت و ما هم اکنون در حال پیگیری این تخلفات در حوزه بانک مرکزی ، بانکهای دولتی و خصوصی هستیم .

وی گفت : مواردی از تخلف را خودمان پیدا کردیم اما برخی از موارد گزارش شد و برخی دیگر را نیز دستگاههای اطلاعاتی با بازپرسیهای خود به ان رسیده بودند و به ما ارجاع دادند تا ارزیابیهای بیشتری انجام دهیم .

پورمحمدی با اشاره به اینکه بیشتر نگاهمان ایجابی و در جهت بهبود امور است ، ایجاد نهاد تنظیم مقررات در حوزه نفت و فعالان نفت به منظور اصلاح و بهبود محیط کسب و کاررا از پیشنهادهای سازمان بازرسی کل کشور در این باره بیان کردو از وزارت نفت خواست با همکاری شورای رقابت این نهاد را ایجاد کند.

وی گفت : مسئله دیگری که به آن پرداختیم صادرات فرآورده ها با ارزش افزوده بالاتر است که موجب اشتغال و درآمد زایی بالا می شود .

منبع: خبرگزاری مهر

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...