نسخه چاپی

آماده‌ام اولین فضانورد ایرانی باشم/ حاضرم خودم را به مزایده بگذارم!

عکس خبري -آماده‌ام اولين فضانورد ايراني باشم/ حاضرم خودم را به مزايده بگذارم!

رییس‌جمهور در مراسم رونمایی از دستاوردهای فضایی ایران با اشاره به موفقیت دانشمندان ایرانی در ساخت ماهواره زهره، گفت: حاضرم خودم را فدای دانشمندان كرده و اولین فضانورد ایرانی باشم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،‌ محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از دستاوردهای فضایی ایران ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع متخصصان و دانشمندان ایرانی ،گفت: ماموریت انسان شکوفا شدن و رسیدن به قله های کمال است و طی کردن این مسیر بدون علم و حرکت در مرزهای دانش ناممکن است.


احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مسیر دانش یک مسیر بی پایان است، چرا که دایره علم نامحدود و بی امتداد است و معنایش پایان‌ناپذیر بودن تلاش علمی است. نقطه پایانی برای علم اندوزی انسان متصور نیست.


وی با بیان این مطلب که انسان می تواند با اتصال با خزانه علم خدا تا بی نهایت بالا رود، تصریح کرد: توحید ،عبودیت ،ایمان و پاکی لوازمی است که باید در کنار علم باشد.


رئیس جمهور اضافه کرد: خدا را شکر می کنم که امروز
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گله‌مندی‌های برخی کارشناسان و متخصصان فنی به کمبود ارز گفت: من به مزاح به این دوستان گفتم که حاضرم خودم را به فروش و مزایده بگذارم و ارز دریافتی را به شما عزیزان دهم.
سرعت حرکت علمی ملت ایران و دانشمندان ما سرعت بسیار بالایی است و در این باره شاخص‌های مختلفی است که می‌توان با نگاه به توسعه علمی پژوهشی دانشمندان ایرانی به این نکته پی برد .


احمدی نژاد پیشرفت علمی ایران را نوید فردای بهتر برای همه ملت‌ها عنوان کرد و گفت : این راهی را که آغاز کرده‌ایم، باید طی کنیم و هر مقدار سرمایه‌گذاری در این مسیر انجام شود کم است، اگر ما در قله دانش بایستیم، سایر دستاوردها زیر پایمان خواهد بود.


وی با بیان اینکه افتخار می کنم که ملت ایران در مسیر رشد علمی از مرز بلوغ عبور کرده است، اظهار داشت: قطعاً در هر مسیری که بخواهیم حرکت کنیم یک دوره مقدماتی لازم است تا اشراف و تسلط بر آن به وجود آید.بنابراین مسیر رشد علمی هم نقطه بلوغ دارد تا جایی که به ابعاد کار بتوان مسلط شد و به دستاوردهای فناوری فضایی نیز همین مسیر مقدماتی است .


رئیس جمهور گفت: امروز متخصصان ما به دوره بلوغ رسیدند، یعنی می‌توانیم ماهواره ای در مدار 36 هزار کیلومتری زمین بفرستیم و این ممکن است و اگر برخی ها هم سوال کنند که چرا چنین نمی شود باید بگوییم که خواهد شد و نیازمند زمان است.


وی در ادامه با اشاره به ماهواره زهره به عنوان یکی از دستاوردهای سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره زهره که قرار است از طریق ماهواره بر سیمرغ تا هفتصد کیلومتر بالا رود، سند بلوغ ملت ایران است. البته در بقیه بخش‌ها هم وضعیت به همین گونه است. در بیوتکنولوژی ،نانوتکنولوژی ، علوم هسته‌ای و پزشکی به بلوغ رسیده ایم. این افتخار بزرگی است که از این بعد هر چه قدر تلاش شود، سرعت پیشرفت بالاتر خواهد بود و زودتر به قله خواهیم رسید .


احمدی نژاد با تبریک به ملت ایران برای رسیدن به مرز بلوغ علم و فناوری گفت :
معتقدم مسائل را خود ملت ایران حل خواهند کرد. ملت ایران به همان عظمتی که دارد، دشمن هم دارد. دو هفته پیش در مراسم امیرکبیر بودم و دست دشمن را با لباس و نام ایرانی را مقابل خود دیدم. آدم هایی که رسیدن به پست صدارت ، نخست وزیری یا پست حکومتی آنقدر برایشان مهم بود که می خواستند شرافت و وطن را بفروشند. آن دشمنان باز هم هستند و هر چقدر اوج بگیریم دامن ما از دسترس دست های آنان کوتاه خواهد ماند.
این مرهون زحمات خیل عظیمی از متخصصان و دانشمندان است.


رئیس جمهور ضمن گرامی داشتن یاد شهید تهرانی مقدم با اشاره به مانع‌تراشی‌ها ، طراحی‌ها و فشارهای دشمنان افزود: باورم این است که آنها پیشرفت متخصصان ایران را برنمی تابند و ملت ایران به همین دلیل به طور ویژه و استثنایی مورد بغض و کینه شیاطین است. علت این دشمنانی نیز به ویژگی های برجسته و منحصر به فرد ایرانیان برمی‌گردد. ملتی که کمال جو ، آرمان، ایمانی ، پاک و انسانی در طول تاریخ بوده است و همیشه بهترین ها را می‌خواهد و به دنبال صلح و عدالت هستند.


احمدی نژاد ادامه داد: وقتی حوادث تاریخی 150 سال اخیر را مطالعه می کنیم، بارها و بارها باید فقط گریه کنیم که دست شیاطین ، غاصبان و مستکبران عالم و بعضی بخیل‌ها ، هربار که ملت ایران خیزی را برای رسیدن به جایگاه شایسته خود برداشته‌اند، پر و بال او را چیده‌اند. شیاطین از پیشرفت ملت ایران نگرانند.


وی با بیان این مطلب که ملت ایران ملتی هستند که دارای نام ، مکتب ، آرمان و برخوردار از سابقه تاریخی پرافتخار هستند، گفت: همین مردم در مرزهای علم و دانش و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی نشسته‌اند و جایی را برای زورگوها ، چپاول گری و سلطه گری های آنها باقی نخواهند گذاشت


رئیس جمهور با اشاره به سنگ اندازی های دشمنان به شکل های مختلف گفت: یک روز می‌گویند که پیشرفت ایران خطرناک است و یک روزی هم می گویند ایرانی چیزی برای ارائه ندارد و در پرتاب کاوشگر فضایی نیز همان موضعی را گرفتند که در انرژی هسته ای گرفته بودند. زمانی هم که سانتریفیوژ کار می کرد، تلاش می کردند که متوقفش کنند.


احمدی نژاد با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران در پاریس گفت: در آن مذاکرات طرف ایرانی اصرار می کرد که اجازه استقرار سانتریفیوژ را بدهند. آنها قبول نمی کردند و بعد از مدتی که دیدند ملت ایران پیشرفت کرد، خواستند آنها را از معادلات خود کنار بگذارند و گفتند که کار کردن چند سانتریفیوژ چیز مهمی نیست.


وی با بیان اینکه قطعا در موضوع ارسال موجود زنده به فضا نیز همین جوسازی ها حاکم است، گفت: من حاضرم اولین فدایی شوم که به فضا می روم و اولین فدایی فضایی دانشمندان این سرزمین شوم.


رییس‌جمهور با بیان اینکه بر موفقیت دانشمندان ایرانی برای ارسال انسان به فضا اعتقاد دارم، گفت : بخش اصلی فشارهای اقتصادی برای جلوگیری از بلوغ علمی است، نه اینکه در ایران اشکال و ضعفی نباشد. چرا هست و همه جای دنیا هم است. من وقتی در نیویورک بودم خواستم یک نفر دستش را بلند کند و بگوید در کشورمان مسائل انسانی را رعایت می کنیم. پس در همه جای دنیا اشکال و ایراد وجود دارد
.

احمدی نژاد
وی با بیان اینکه قطعا در موضوع ارسال موجود زنده به فضا نیز همین جوسازی ها حاکم است، گفت: من حاضرم اولین فدایی شوم که به فضا می روم و اولین فدایی فضایی دانشمندان این سرزمین شوم.
ادامه داد: معتقدم مسائل را خود ملت ایران حل خواهند کرد. ملت ایران به همان عظمتی که دارد، دشمن هم دارد. دو هفته پیش در مراسم امیرکبیر بودم و دست دشمن را با لباس و نام ایرانی را مقابل خود دیدم. آدم هایی که رسیدن به پست صدارت ، نخست وزیری یا پست حکومتی آنقدر برایشان مهم بود که می خواستند شرافت و وطن را بفروشند. آن دشمنان باز هم هستند و هر چقدر اوج بگیریم دامن ما از دسترس دست های آنان کوتاه خواهد ماند.


رئیس‌جمهور توسعه فناوری فضایی را لوکوموتیو پیشرفت علوم و فناوری کشور دانست و گفت: ما در همه دانش‌های فیزیک ، شیمی و ریاضی در بلوغ هستیم و بخش زیادی از علوم انسانی نیز درگیر کار است و به سمت قله حرکت می‌کنند.


احمدی نژاد تصریح کرد: به عنوان خادم و کوچک شما عزیزان عرض می‌کنم، هر چند که بودجه دولت در فشار است ولی مطمئن باشید دولت به عنوان اولویت خود از فعالیت های فضایی پشتیبانی خواهد کرد.


رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گله‌مندی‌های برخی کارشناسان و متخصصان فنی به کمبود ارز گفت: من به مزاح به این دوستان گفتم که حاضرم خودم را به فروش و مزایده بگذارم و ارز دریافتی را به شما عزیزان دهم.


وی نوسانات ارز را بازی هایی دانست که در مسیر رشد انجام می گیرد و ادامه داد: قطعاً بر این مشکلات نیز غلبه خواهیم کرد و به جایی خواهیم رسید که آنها حسرت ایستادن در کنار ملت ایران را با خود به جایی خواهند ببرند که اجدادشان بودند.


وی در پایان ضمن تشکر صمیمانه و قلبی خود از دانشمندان ایرانی که با گمنامی تلاش می کنند، خاطر نشان کرد: کار خودتان را کار مقدس و الهی بدانید که اگر اینطور شود سرعت پیشرفت چند برابر خواهد شد.

۱۳۹۱/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...