نسخه چاپی

دلالان ارز اخبار محرمانه را منتقل می‌كنند

یكی از طراحان طرح مقابله با اخلال ارزی و مجازات اخلالگران با بیان اینكه نوسانات ارزی حاصل عدم كنترل بازار ارز است، گفت: برخی دلالان اخبار محرمانه و سری كشور را به بیرون منتقل می‌كنند و مشكلات اقتصادی برای كشور ایجاد می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه در جلسه امروز مجلس (سه‌شنبه) که به عنوان طراح طرح مقابله با اخلال ارزی و مجازات اخلالگران سخن می‌گفت، اظهار داشت: طی جلساتی که با کارشناسان، حقوقدانان، اقتصادانان و مسئولان امنیتی داشتیم، برای شفافیت ارزی و مقابله با نوسانات ارزی، طرحی را تهیه کردیم که به موجب آن مجازاتی برای اخلالگران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر کسی دو گرم طلا بخرد، فاکتور می‌گیرد تا مشخص شود تا خریدار و فروشنده چه کسانی هستند، کسی که زمین می‌خرد برایش کد رهگیری صادر می‌شود اما خریدار و فروشنده بازار ارز که سهم عمده‌ای در اقتصاد کشور دارد مشخص نیست.

دهقان با بیان اینکه خسارت‌های ناشی از نوسانات ارزی برای نمایندگان روشن است، افزود: در بازار ارز میلیون‌ها دلار و یورو خرید وفروش می‌شود در حالی که هیچ کس خریدار و فروشنده آنها را نمی‌شناسد؛ آقای (ر-ز) و (ج-و) در بازار ارز فعالیت می‌کنند و اقتصاد کشور را به دست می‌گیرند. این افراد و امثال آنها قیمت ارز کشور را تعیین می‌کنند و آنها مشخص می‌کنند که قیمت ارز در بازار ساعت به ساعت چقدر باشد.

نماینده مردم طرقبه در مجلس با تاکید بر اینکه کالاهای قاچاق از طریق بازار آشفته ارز، دلار و یوروی خود را تامین می‌کند، تصریح کرد: حتی مواد مخدری که از خارج وارد کشور می‌شود،‌دلارش در بازار ارز تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام کشورها برای کنترل بازار ارز خود اقدام می‌کند، افزود: در همین کشور سوریه که با فشارهای داخلی و خارجی مواجه است، بازار ارز در کنترل حکومت است چون آنها بر بازار ارز خود مسلط هستند اما در کشور ما که شرایط بحرانی ندارد، چنین شرایطی فراهم نیست.

دهقان با اشاره به حضور اخیر وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت ملی، گفت: آقای وزیر در پاسخ به سؤال ما درباره نوسانات ارزی گفت که مشکل قانونی وجود دارد؛ ما این موضوع را بررسی کردیم و دیدیم که ایشان درست می‌گوید چون قانون ارزی ما برای سال 74 است. با توجه به نوسانات بازار ارز در سال 73 قانون بازار ارز است که در مجمع تشخیص مصلحت بررسی شده بود وضع شده است که این قانون مطابق با شرایط فعلی کشور نیست.

وی با بیان اینکه طرح مقابله با اخلالگران ارزی موضوع ثبات نسبی در بازار ارز می‌شود، تصریح کرد: در این طرح علاوه بر تعیین مجازات برای اخلالگران ارزی ساماندهی بازار ارز نیز پیش بینی شده لذا این طرح می‌تواند با نوسانات ارزی مقابله کند.

دهقان با بیان اینکه برخی دلالان ارزی اخبار سری و محرمانه کشور را به بیگانگان می‌دهند افزود: گرچه این بحث اثبات نشده اما سری و محرمانه کشور در حوزه ارز به بیرون منتقل و موجب مشکلاتی برای کشور می‌شود.

۱۳۹۱/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...