نسخه چاپی

اسكلت پادشاه انگلیسی در پاركینگ+عكس

عکس خبري -اسکلت پادشاه انگليسي در پارکينگ+عکس

گروه باستان‌شناسی «لیچستر» امروز رسما اعلام كرد اسكلتی كه سال گذشته در یك پاركینگ پیدا شده بود، قطعا مربوط به شاه ریچارد سوم است

به گزارش نمابه نقل از فارس، دانمشندان انگلیسی اعلام کردند اسکلتی که در یک پارکینگ خودرو پیدا شده، مربوط به «ریچارد سوم» است. ریچارد سوم آخرین پادشاه انگلیسی است که در یک نبرد کشته شده است.

با اعلام این خبر معمای ۵۰۰ ساله محل جسد این پادشاه انگلیسی حل شد. جمجمه اسکلتی که گفته می‌شود متعلق به ریچارد سوم است، شکسته است. ستون فقرات این اسکلت نیز خمیده است.

«ویلیام شکسپیر» ریچارد را به عنوان پادشاهی ظالم و ترسناک که دو شاهزاده را در برج لندن به قتل رسانده، به تصویر کشیده است. وی در میدان نبرد «باسورث» و در جنگ با «هنری تودور» جانشین احتمالی‌اش در سال ۱۴۸۵ در مرکز انگلیس کشته شد.


1.jpg


 این اسکلت سال گذشته در حین خاکبرداری یک صومعه مربوط به قرون وسطا که که اکنون در انتهای یک پارکینگ قرار گرفته، پیدا شد. امروز یک گروه باستان‌شناس از دانشگاه «لیچستر» اعلام کرد شواهد نشان می‌دهد که این اسکلت مربوط به ریچارد سوم است. به نوشته رویترز این یکی از بزرگترین کشف‌های باستان شناسی در سال‌های اخیر به شمار می‌آید.

2.jpg


 این خبر پس از یک نشست علمی و توضیح در مورد زندگی، صدمات جسمی و ساختار بدن ریچارد سوم، توسط «ریچارد باکی» سرپرست تیم باستان‌شناسی در میان تشویق و شادی حضار اعلام شد.

آزمایش دی‌ان‌ای بر روی این اسکلت و تطبیق آن با نمونه گرفته شده از «مایکل ایبسن» یکی از مهمترین مدارکی است که این هیئت به آن استناد کرده است. ایبسن یک تولیدکننده مبل ساکن لندن است. وی که در کانادا به دنیا آمده، از نوادگان مستقیم خواهر ریچارد سوم است.


3.jpg


 علاوه بر این، شکستگی‌هایی هم که روی جمجمه وجود دارد، دقیقا با جراحاتی که گفته شده ریچارد سوم در جنگ متحمل آن شده، مطابقت دارد. به عنوان نمونه به نظر می‌رسد یک شی برنده بخش عقبی جمجمه را شکافته و همچنین یک قطعه از یک جسم آهنی خاردار در بخش فوقانی ستون فقرات یافت شده است.

با وجود آنکه حالا یکی از معماها در مورد زندگی آخرین پادشاه انگلیسی از خاندان «پلانتاژنت» حل شده، اما هنوز هم رازهای زیادی در مورد زندگی پیچیده ریچارد سوم حل‌نشده باقی‌مانده است

۱۳۹۱/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...