نسخه چاپی

بحرین 22 بهمن را زمان آغاز مذاكرات سیاسی اعلام كرد

عکس خبري -بحرين 22 بهمن را زمان آغاز مذاکرات سياسي اعلام کرد

دولت بحرین 10 فوریه (22 بهمن) را برای آغاز مذاكرات سیاسی تعیین كرده است و 27 شخصیت سیاسی بحرینی در این مذاكرات مشاركت خواهند كرد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، شیخ خالد آل خلیفه، وزیر دادگستری بحرین از موضع مخالفان سیاسی در قبال آغاز مذاکرات سیاسی استقبال کرد و گفت: این مساله نشانگر تمایل آنها برای آغاز مذاکرات با هدف پایان تنش‌های موجود در کشور است.

وی روز گذشته در منامه در کنفرانسی در وزارت دادگستری بحرین از جزئیات مذاکرات سیاسی، تعداد شرکت‌کنندگان و زمان آغاز آن خبر داد.

پیشتر حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در 22 ژانویه از تمام گروه‌های مخالف بحرینی خواست روند مذاکرات آشتی ملی را با محوریت مسائل سیاسی کامل کنند.

وزیر دادگستری بحرین اعلام کرد که مذاکرات 10 فوریه جاری آغاز می‌شود و وزارت دادگستری از 27 شخصیت سیاسی بحرینی از جمله سه وزیر که نمایندگان دولت هستند، دعوت کرده است تا در این مذاکرات مشارکت داشته باشند.

شیخ خالد آل خلیفه خاطرنشان کرد که مشارکت دولت در مذاکرات کارآمد خواهد بود.

نظام بحرین بر تمایل خود برای موفقیت آمیز بودن مذاکرات سیاسی تاکید و اعلام کرد: تمام گروه‌های سیاسی باید حضور داشته باشند و هیچ کس نباید در این نشست مستثنی شود.

در همین راستا، اعضای هیات مخالفان به سرعت نشستی بر پا کرده و در بیانیه‌ای اعلام کردند: برای مخالفان ملی این مهم است که مجددا به جدیت آنها در موفقیت آمیز بودن مذاکرات و نتایج آن تاکید شود. ما بر این باوریم که دولت به صورت شفاف به سوال‌های قانونی مخالفان ملی در دیدار روز گذشته پاسخ نداده است.

در پایان بیانیه مخالفان آمده است که شش جمعیت مخالف از جمله جمعیت الوفاق امروز (سه‌شنبه) دومین نامه را به وزیر دادگستری ارائه خواهند داد و در آن از ابهامات مذاکرات آتی سوال خواهند کرد.

وزیر دادگستری بحرین اعلام کرد: دوری از تمام اقدامات خشونت آمیز خواسته تمام گروه‌های سیاسی است و هیچ گونه سرپوشی نمی‌توان بر آن گذاشت.

وی به نامه جمعیت‌های سیاسی مخالف به وزیر دادگستری اشاره کرد و گفت: مخالفان سیاسی از تمایل بسیار خود برای آغاز مذاکرات جدی و هدفمند که باعث برقراری ثبات در کشور شود، سخن گفته‌اند.

وزیر دادگستری اعلام کرد: هشت کرسی به مخالفان سیاسی، هشت کرسی به گروه‌ها، هشت کرسی به قوه مقننه و سه کرسی برای دولت در این مذاکرات اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر لزوم عدم تاثیرپذیری از مداخله‌های بیگانگان گفت: دولت بخشی از مذاکرات خواهد بود و به صورت کارآمد در آن مشارکت خواهد کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه امارات روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات از آغاز مذاکرات ملی در بحرین تحت نظارت حمد بن عیسی آل خلیفه استقبال کرد.

وزارت خارجه امارات در ادامه آورد: وزیر امور خارجه کشور امیدوار است که این مذاکرات اهداف خود را در راستای برقراری امنیت و ثبات محقق کند.

وزیر امور خارجه امارات طرف‌های ذیربط را به مشارکت کارآمد و مثبت در مذاکرات تشویق کرد.

در همین راستا جمعیت "الوفاق" اعلام کرد که هیاتی از مخالفان با هدف موفقیت آمیز بودن مذاکرات از شش تا دهم فوریه برای بیان دیدگاه مخالفان در خصوص برون رفت از بحران کشور به مسکو خواهد رفت.

علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق در مصاحبه با روزنامه بحرینی الوسط اعلام کرد: بعد از این که از مخالفان دعوت شد تا برای دیدار با مسوولان روسی به مسکو بروند، برنامه این سفر ترتیب داده شد.

طرف روسی تا کنون بر صحت اخبار مبنی بر سفر هیاتی از مخالفان بحرینی به مسکو تاکید نکرده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...