نسخه چاپی

ماجرای نامه جدید آمریكایی ها به رهبر معظم انقلاب

گروهی از شهروندان آمریكایی كه خود را از اعضای شورای روابط اسلامی - آمریكایی می نامند ، مدعی هستند در نامه ای به رهبر انقلاب ،از ایشان درخواست بخشش یكی از اتباع آمریكا را كرده اند .

به نقل از تابناک، گروهی از شهروندان آمریکایی که خود را از اعضای شورای روابط اسلامی - آمریکایی می نامند ، مدعی هستند در نامه ای به رهبر انقلاب ،از ایشان درخواست بخشش یکی از اتباع آمریکا را کرده اند .

این گروه از رهبر انقلاب خواسته اند که امیر حکمتی را که به جرم جاسوسی در ایران محکوم شده است را مورد عفو و بخشش قرار دهند. همانگونه که پیش از این سه آمریکایی دیگر را به با داشتن جرم هایی مشابه مورد عفو و بخشش قرار دادند .

بر همین اساس ، آنان ضمن اینکه اعلام کرده اند که آماده اند که به ایران سفر کنند ، خواستار لطف و مرحمت رهبر انقلاب در باره حکمتی شده اند .

پیشتر شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، امیر میرزایی حکمتی را به در رابطه با همکاری با دولت متخاصم و عضویت در سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) و همچنین تلاش برای متهم سازی ایران در تروریسم، محارب و مفسد فی الارض شناخته و برای وی حکم اعدام صادر کرد.

امیر حکمتی که به اتهام جاسوسی در ایران محاکمه شد ، در دادگاه ضمن اقرار به انگیزه خود برای نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به سازمان جاسوسی سیا، اظهار داشت: من در این مأموریت فریب سازمان جاسوسی آمریکا را خوردم و هرچند با مأموریت نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به منبع خبری برای CIA وارد ایران شده بودم اما شخصا قصد ضربه زدن به ایران را نداشتم. چرا که قصدم این بود که در ایران زندگی کنم و به آمریکا برنگردم.

به نظر می رسد حسن نیت و کمک مقامات کشورمان برای آزادی سه آمریکایی دیگر به دلایل انسان دوستانه ، گروه های امریکایی را به طمع انداخته است تا با استناد با چنین مسائلی مجرمان خود در ایران را آزاد کند . طبیعی است که رافت اسلامی تا جایی کاربرد دارد که طرف بر انجام عملیات مشابه در زمان های بعدی گستاخ نگردد ، اما آمریکایی ها همچنان که خود اعلام کرده اند رویارویی اطلاعاتی و جاسوسی را در دستور کار خود قرار داده اند ، انتظار دارند که جاسوسان دستگیر شده آنها با هیچ مجازاتی روبرو نگردند ، انتظاری غیر عقلایی که عملی نخواهد بود.

۱۳۹۰/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...