نسخه چاپی

این هم نتیجه یك خبر ساختگی

مخالفان دولت چاوز با سوء استفاده از خبر ساختگی بازداشت رئیس كل سابق بانك مركزی ایران در آلمان به اتهام همراه داشتن چك 54 میلیون یورویی از طرف بانك دولتی ونزوئلا خواستار توضیح كاراكاس شدند.


در حالی که بلافاصله پس از انتشار خبر بازداشت رئیس کل سابق بانک مرکزی ایران در آلمان به اتهام همراه داشتن چک 54 میلیون یورویی خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با طهماسب مظاهری در تهران تماس گرفت و وی این خبر را تکذیب کرد اما رسانه های غربی چشم خود را بر روی این خبر بستند و همچنان در حال مانور دادن بر روی خبر خود هستند.

روز جمعه خبرگزاری آسوشیتدپرس برای نخستین بار از بازداشت یک ایرانی با به همراه داشتن چکی به مبلغ 300 میلیون بولیوار واحد پول ملی ونزوئلا(معادل 54 میلیون یورو) خبر داد و روز یک شنبه به نقل از یک نشریه آلمانی مدعی شد این شخص طهماسب مظاهری بوده است.

این خبرگزاری در خبر جدیدی که امروز منتشر کرده است بدون اشاره به تکذیب بازداشت مظاهری از سوی خودش و حضور وی در تهران از اعمال فشار مخالفان به دولت ونزوئلا به این بهانه خبر داده است.

این گزارش نوشت: احزاب مخالف دولت ونزوئلا از دولت این کشور خواستند تا توضیح دهد که به چه دلیل یک مقام سابق ایرانی چکی به ارزش 54 میلیون یورو به پول ونزوئلا به همراه داشته است.
ائتلاف مخالفان دولت ونزوئلا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد دولت باید توضیح دهد چرا یک ایرانی چکی به مبلغ 300 میلیون بولیوار ونزوئلا در اختیار داشته که توسط مقامات گمرک آلمان کشف شده است.
بر اساس این گزارش ادعایی، مظاهری به مقامات آلمانی گفته که این پول قرار بوده برای ساخت 10 هزار دستگاه آپارتمان هزینه شود. این آپارتمان ها قرار بوده به هزینه دولت ونزوئلا ساخته شود.
دولت هوگو چاوز در سال های اخیر روابط نزدیکی با دولت ایران برقرار نموده و ایران در اجرای پروژه های ساخت مسکن دولتی به کاراکاس کمک کرده است.
رومن خوزه مدینا، از مخالفان دولت چاوز، این موضوع را یک «بی قاعدگی واضح» خواند و تصریح کرد که این موضوع باید مورد تحقیق قرار گیرد.
در بیانیه ائتلاف مخالفان دولت ونزوئلا خاطر نشان شده: «ما درخواست توضیح فوری به کشور در مورد این هزینه ها را داریم.»
هنریک کاپریلس، رهبر مخالفان ونزوئلا نیز در صفحه تویتر خود نوشت: «دولت ونزوئلا چه توضیحی درباره آنچه که در ارتباط با مقام سابق ایرانی رخ داده، به مردم ونزوئلا خواهد داد؟»
بر اساس این گزارش گمرک آلمان روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که چک 300 میلیون بولیواری صادر شده از سوی بانک مرکزی ونزوئلا در کیف یک مرد ناشناس 59 ساله کشف شده است. گمرک آلمان از افشای هویت این مرد خودداری کرده ، اما اعلام کرده که این مرد را بازداشت کرده و در عین حال مقامات در حال تحقیق در این باره هستند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...