نسخه چاپی

رابطه شورشیان سوری با حمله اسرائیل

وزیر دفاع سوریه گفته است حمله هوایی اخیر اسرائیل به مركز تحقیقات نظامی در سوریه با كمك شبه‌نظامیان تحت حمایت خارج در این كشور انجام شده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، ژنرال فهد جاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه روز دوشنبه (۱۶ بهمن، ۴ فوریه) به تلویزیون رسمی این کشور گفت که مرکز تحقیقات هدف گرفته شده در نزدیکی دمشق بارها هدف حمله شورشیانی قرار گرفته است که درویرانی کامل آن ناکام بوده‌اند.

وی «گروه‌های تروریستی مسلح» را به حمله به سامانه دفاعی سوریه و آن هم به دستور رژیم اسرائیل متهم کرد.

جنگنده‌های اسرائیل روز چهارشنبه به بهانه مهار یک اقدام تروریستی برای ارسال تسلیحات به جنبش مقاومت حزب الله لبنان، به یک مرکز تحقیقات نظامی در سوریه حمله کردند.

ارتش سوریه بلافاصله پس از این حمله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله دو تن کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که این تهاجم محکومیت بین‌المللی در پی داشت و ایران، ترکیه و همچنین سازمان همکاری اسلامی آن را محکوم کرده و نقض قوانین بین‌المللی دانستند.

بر پايه اين گزارش، دمشق از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا «حمله گستاخانه رژيم اسرائيل به خاک اين کشور و همچنين نقض منشور سازمان ملل، قوانين بين المللي و همچنين توافقنامه عقب نشيني نيروها در سال ۱۹۴۷ و قطعنامه‌هاي مربوط به شوراي امنيت سازمان ملل از سوي تل‌آويو را آشکارا محکوم کند.»

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه روز یکشنبه گفت که اسرائیل سعی داشت با این حمله سوریه را بی‌ثبات کند.

سوريه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. در خشونت و ناآرامي‌هاي اين کشور بسياري از سوري‌ها از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي و نظامي اين کشور کشته شده‌اند.

دولت سوريه مي‌گويد اين ناآرامي‌ها از خارج کشور طراحي مي‌شوند و گزارش‌ها نشان مي‌دهند، شمار بسيار زيادي از شورشيان درگير با دولت دمشق، اتباع خارجي هستند.

دمشق همچنين برخي از کشورهاي غربي و متحدان منطقه‌اي آن از جمله عربستان سعودي، قطر و ترکيه را به تامين بودجه و تجهيز تسليحاتي شورشيان معارض با دولت سوريه متهم کرده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...