نسخه چاپی

سفیری آمریكا در كشوری امن چقدر می‌ارزد!

عکس خبري -سفيري آمريکا در کشوري امن چقدر مي‌ارزد!

باراك اوباما بسیاری از پست‌های سفیری آمریكا در كشورهای دیگر را به آن دسته از حامیان مالی كمپین انتخاباتی خود داده است كه بیش از 500 هزار دلار به این كمپین كمك كرده‌اند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، دو محقق آمریکایی به نام‌های یوهانس دبلیو فدرکه و دنیس سی. جت که استاد دانشگاه ایالت پنسیلوانیا هستند، دریافته‌اند که حدود 30 درصد از مناصب دیپلماتیک در آمریکا توسط باراک اوباما منصوب شده‌اند و آن دسته از کسانی که به میزان 550 هزار دلار و یا بیشتر به کمپین انتخاباتی وی کمک کرده‌اند 90 درصد شانس این را دارند که در یک منصب دیپلماتیک در یک کشور امن و قدرتمند در غرب اروپا منصوب شوند.

از طرف دیگر احتمال بیشتری وجود دارد که سفرای حرفه‌ای به کشورهای خطرناک و یا فقیر فرستاده شوند در حالی که همتایان ثروتمند آنها از امتیازاتی که توسط رئیس جمهور به آن‌ها داده شده بهره‌مند می‌شوند. آنهایی که پس از سال‌ها خدمت در سلسله مراتب ارتقا پیدا کرده‌اند احتمال بیشتری دارند تا در آسیای مرکزی و یا آفریقا کار کنند.

به طور رسمی برای سفیران آینده شرایطی وجود ندارد و هیچ هزینه رسمی که باعث تحویل مناصب به کسی شود در نظر گرفته نشده است اما محققان آمریکایی اطلاعات مربوط به میزان پولی که سفیران فعلی به کمپین‌ انتخاباتی کمک‌ کرده‌اند و اطلاعات مربوط به میزان مطلوب بودن کشورهای میزبان این سفیران را برای تعیین تاثیر کمپین‌های انتخاباتی ترکیب کرده‌اند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...