نسخه چاپی

سقوط آزاد قیمت‌ معاملات آتی سكه

عکس خبري -سقوط آزاد قيمت‌ معاملات آتي سکه

یك كارشناس معاملات آتی سكه با بیان اینكه خبر پیش فروش سكه طلا قیمت برخی از سررسیدهای آتی سكه را تا ۵ درصد كاهش داد، گفت: معامله آتی با سررسید فروردین ۵ درصد منفی را برای اولین بار تجربه كرد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، احمد بیات با اشاره به انتشار خبری مبنی بر آغاز دور جدید پیش فروش سکه و تأثیر آن بر معاملات آتی، اظهار داشت: تمام سررسیدهای آتی به صوت منفی معامله می‌شوند.

وی ادامه داد: سررسید فروردین ماه برای اولین بار تا پنج درصد منفی معامله و مابقی سررسیدهای هم تا ۴ درصد منفی معامله می‌شوند.

بیات با اشاره به قیمت‌ها به این لحظه گفت: سررسید‌های فروردین، اسفند و بهمن به ترتیب به قیمت‌های یک‌میلیون و ۶۷۰، یک میلیون و ۵۸۰ و یک میلیون و ۵۰۵ هزار تومان معامله می‌شوند.

وی افزود: قیمت‌ها در بازار نقدی نیز حداقل تا یک‌میلیون و ۵۰۵ هزار تومان کاهش داشته است.

به گزارش فارس، مرحله جدید پیش‌فروش سکه توسط بانک مرکزی به زودی آغاز می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده، مکانیزم پیش‌فروش نسبت به دوره قبل که سال گذشته بود، تغییر خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در این مرحله از پیش‌فروش سکه به زودی آغاز خواهد شد، همانند دور قبل پرداخت‌ها بدون محدودیت نیست و فروش سکه محدود خواهد بود.

در دوره قبل بیش از ۹.۵ میلیون سکه در دو مرحله پیش‌فروش و طی چند ماه به متقاضیان تحویل داده شد و به گفته مسئولان بانک مرکزی، با این اقدام ۵۶ هزار میلیارد ریال نقدینگی جمع‌آوری شد. به نظر می‌رسد، امسال هم یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح جمع‌آوری نقدینگی است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...