نسخه چاپی

بازتاب بازداشت‌مرتضوی در رسانه‌های غرب

بازداشت سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی بازتاب وسیعی در رسانه های بیگانه و غربی داشت.

به گزارش نما، مهر به نقل از روزنامه گاردین چاپ لندن نوشت: با اشاره به دستگیری سعید مرتضوی نوشت که دلیل مشخصی برای دستگیری وی ذکر نشده است. این روزنامه نوشت که به نظر می رسد دستگیری مرتضوی با درگیری های لفظی بین احمدی نژاد (که به مصر رفته است) و لاریجانی ، رئیس مجلس ایران که با رویکرد انتخابات ریاست جمهوری تشدید شده است، بی ارتباط نباشد.

رئیس جمهور ایران دستگیری مرتضوی را بسیار زشت عنوان کرد و گفته است که بعد از بازگشت به ایران این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

این روزنامه در ادامه به سابقه مرتضوی در جریان انتخابات سال ۲۰۰۹، اشاره کرد و به ذکر جریان های اتفاق افتاده در مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر کار پرداخت.

شبکه خبری فاکس نیوز نیز خبر دستگیری مرتضوی را اینگونه آغاز کرده است: "بسیاری از ایرانیان داخلو خارج از کشور دستگیری مرتضوی را جشن گرفته اند.

این شبکه خبری نوشت: حدس و گمان های دستگیری مرتضوی نشان دهنده شکست اطرافیان احمدی نژاد که مرتضوی در بین آنها نقش یک بازیکن محور را داشت، است . این شبکه خبری نیز در ادامه به سابقه مرتضوی و نقش او در پرونده کهریزک اشاره کرد.

روزنامه گلوب اند میل چاپ کانادا، در ابتدای خبر خود نوشت: سعید مرتضوی قاضی ایرانی که باعث مرگ یک شهروند کانادایی ایرانی ( زهرا کاظمی) را صادر کرد، دستگیر شد.

گلوب اند میل نوشت که سعید مرتضوی این روزها محور اصلی درگیری های رئیس مجلس ایران و احمدی نژاد، رئیس جمهور این کشور بوده است.

این روزنامه در ادامه متذکر شد که دولت کانادا، سعید مرتضوی را علت اصلی مرگ زهرا کاظمی می داند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و عدم شرکت احمدی نژاد در دور سوم انتخابات به دلیل محدودیت های قانونی، علت دستگیری مرتضوی را درگیری های لفظی بین رئیس مجلس و رئیس جمهور حول تصدی مرتضوی عنوان کرد.

۱۳۹۱/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...