نسخه چاپی

كارت زرد مجلس در انتظار 4 وزیر

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال دادن كارت زرد به چهار وزیر دولت دهم خبر داد.

به گزارش نما، کمیسیون اقتصادی به نمایندگی از طرف سایر نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس از وزرا اقتصاد، صنعت، نفت، نیرو و جهادکشاورزی دعوت کرده بود تا با حضور در جلسه عصر روز گذشته این کمیسیون به سئوالات نمایندگان در خصوص علت عدم شرکت در جلسات شورای گفتگو پاسخ دهند اما به گفته یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تنها وزیر صنعت در این جلسه حضور یافته بود و سایر وزرا به دلیل مشغله کاری پاسخ به این دعوت را مهم تلقی نکرده بودند.

عبدالکریم رجبی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با مهر در رابطه با نشست این کمیسیون با تعدادی از وزرا دولت دهم در این جلسه گفت: به دلیل بی توجهی چند باره تعدادی از وزرا نسبت به دعوت‌های کمیسیون اقتصادی، در پایان این جلسه قرار شد که هیأت رئیسه مجلس گزارشی را در این رابطه تهیه و به هیئت رئیسه مجلس ارائه کند.

وی ، بی توجهی تعدادی از وزرا نسبت به حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس را تخطی از قانون عنوان کرد و ادامه داد: این که وزرا به دلیل مشغله کاری نتوانسته اند به دعوت نمایندگان مجلس پاسخ دهند، قابل پذیرش نیست. با توجه به اینکه این دعوت از قبل به اطلاع مسئولان مذکوررسیده بود، قطعا انتظار می‌رفت که وزرا حضور در جمع نمایندگان را جز همان مشغله های کاری که عنوان می کنند، بدانند و نسبت به آن بی توجهی نکنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با نوع برخورد هیئت رئیسه مجلس با این وزرا گفت: تصمیم گیری در این رابطه برعهده هیئت رئیسه است اما دادن کارت زرد به وزرا یا طرح استیضاح از جمله احتمالات این برخورد است.

وی زمان این گزارش را منوط به تصمیم هیئت رییسه کمیسیون دانست و خاطرنشان کرد: سئوال درباره دلایل عدم حضور وزرا در جلسات شورای گفتگو پرسش کلیه نمایندگان بود که کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی و به نمایندگی از سوی سایر نمایندگان قرار بود در این جلسه به موضوع رسیدگی کند.

رجبی در رابطه با وضعیت برگزاری جلسات شورای گفتگو اظهار داشت: جلسات این شورا در حال حاضر با حضور روسای برخی از کمیسیون های مجلس و معاونین وزرا برگزار می شود. وزیر صنعت در اظهارات روز گذشته خود نسبت به اشکالات موجود در این قانون اظهاراتی داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، وجود اشکالات قانونی در این باره را تأیید کرد و گفت: این که طرح اشکالاتی دارد، دلیل بر نادیده گرفته شدن آن نیست. دولت می تواند برای رفع اشکالات آن لایحه بدهد و یا مجلس طرح بدهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به این جلسه کمیسیون اقتصادی دعوت شده بود ولی با توجه به استیضاح وی توسط پارلمان، خود به خود این حضور منتفی شد. منبع:مهر

۱۳۹۱/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...