نسخه چاپی

افتتاح دفتر معارضان سوری در نیویورك

معارضان سوری خارج نشین در آستانه دیدار با مسئولان آمریكایی و اعضای شورای امنیت اعلام كردند كه دفاتری در نیویورك و واشنگتن افتتاح خواهند كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری «رویترز» نوشت: یک منبع آگاه معارضان خارج نشین سوریه در آستانه دیدار رهبران معارضان سوری با مقامات آمریکایی و اعضای شورای امنیت سازمان ملل از افتتاح دفتر‌ معارضان در نیویورک و واشنگتن خبر داد.

یک دیپلمات غربی که نخواست نامش فاش شود نیز این اقدام را گامی مهم توصیف کرد و تأکید کرد بدون شک این مسأله راهی برای دعوت از معاذ الخطیب رهبر معارضان خارج نشین سوریه برای آمدن به نیویورک است، وی افزود: «نجیب قضبان» استاد سوری دانشگاه آرکنسو ریاست دفتر نیویورک را به عهده خواهد گرفت.

یک دیپلمات دیگر افتتاح دفتر معارضان در نیویورک را راهی برای ایجاد ارتباط با شوری امنیت سازمان ملل دانست.

یک منبع آگاه معارضان سوری همچنین تأکید کرد ریاست دفتر واشنگتن نیز به عهده «عباب خلیل» خواهد بود که در ایالت تکزاس زندگی می‌کند و یکی از مسئولیت های اولیه این دفتر برنامه ریزی برای سفر خطیب در اواخر فوریه به ایالات متحده خواهد بود که با باراک اوباما رئیس جمهور امریکا نیز دیدار خواهد کرد.

ایالات متحده و کشورهای غربی ادعا می‌کنند که مخالف تسلیح معارضان سوری با تجهیزات نظامی پیشرفته هستند و تنها به ارسال تجهیزات نظامی سبک اکتفا می‌کنند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...