نسخه چاپی

ماجرای حذف كنكور و امتحانات نهایی

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه كاردانش امسال هم امتحان نهایی ندارد، گفت: حداكثر تا 5 سال آینده، سوابق تحصیلی سه ساله متوسطه دوم ارائه خواهد شد.

به گزارش نما، ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس «توانا» اظهار داشت: بر اساس قانون فعلی حذف کنکور، کارگروهی به نام کارگروه ماده 4 وجود دارد که برای کنکور هر سال تصمیم‌گیری می‌کند.

وی ادامه داد: عنوان شد که فعلاً سوابق تحصیلی سال سوم را ارائه دهید و 25 درصد تأثیر مثبت در کنکور دارد که ما هر سال امتحان نهایی برگزار می‌کنیم و سوابق تحصیلی را به سازمان سنجش ارائه می‌دهیم.

سحرخیز اضافه کرد: اخیراً پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه به جای یک سال، سه سال امتحان نهایی برگزار شود که این اتفاق یک روزه نمی‌افتد و حداکثر تا 5 سال آینده، سوابق تحصیلی سه ساله متوسطه دوم ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در امتحان نهایی، عمق یادگیری دانش‌آموزان بیشتر و سؤالات استانداردتر است، افزود: مطیع قانون هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری امتحانات شاخه کاردانش به صورت نهایی نیز گفت: این طرح را به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کردیم اما در هر حالت به سال تحصیلی جاری نمی‌رسد و برای برگزاری امتحان نهایی از یک‌سال قبل باید مقدمات و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

۱۳۹۱/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...