نسخه چاپی

برنامه جدید انگلیس برای جاسوسی

دولت انگلیس قصد دارد به زودی با نصب تجهیزات ردیاب در شبكه‌های مخابراتی این كشور، تمام فعالیت‌های آنلاین شهروندان این كشور را كنترل كنند.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه راشاتودی نوشت: انتشار یک گزارش پارلمانی نشان می‌دهد دولت انگلیس قصد دارد با نصب تجهیزاتی در شبکه‌های مخابراتی این کشور، فعالیت‌های آنلاین شهروندان این کشور را کنترل کند. با این کار دولت اطلاع می‌یابد که هر شخص از چه سایت‌هایی بازدید کرده و با چه کسانی ارتباط داشته است.

بنا این گزارش که کمیته امنیت و اطلاعات پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه آن را منتشر کرده، قرار است برنامه‌ای گسترده و ملی برای کنترل فعالیت‌های آنلاین شهروندان از طریق کنترل زیرساخت‌های مخابراتی به اجرا درآید. در این گزارش مشخص نشده که چه تعداد از این تجهیزات موسوم به «ردیاب» قرار است در شبکه‌های مخابراتی انگلیس استفاده شود، اما عنوان شده است که این تجیهزات بخشی از شبکه جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات تقریبا هر انگلیسی است که در بستر اینترنت فعالیت می‌کند.

دولت انگلیس مدعی است که این اقدام برای مبارزه با تروریست و دیگر جرایم صورت گرفته و ضمنا همه محتوای ایمیل‌ها و پیام‌های صوتی و تصویری کاربران ضبط نمی‌شود، بلکه قرار است اطلاعات «بیرون پاکت» یعنی نام و آدرس فرستنده و گیرنده پیام ذخیره شود. در حالی که برای کنترل محتوای پیام اجازه دادگاه لازم است، برای کنترل زمان ارسال و دریافت و همچنین مشخصات گیرنده و فرستنده تنها دستور یک افسر ارشد اطلاعاتی کافی است.

در این گزارش دقیقا اشاره نشده که چه سرویس‌های اینترنتی مورد کنترل قرار می‌گیرند، اما فیس‌بوک، توئیتر، هات‌میل، و گوگل‌چت از جمله سرویس‌های پرکاربرد در انگلیس است که نام آن‌ها در بخش‌هایی از گزارش آمده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...