نسخه چاپی

ایران به مصر پیشنهاد اعطای وام داد

در جریان سفر رئیس‌جمهور ایران به مصر، تهران اعلام كرد كه آماده‌است برای كمك به اقتصاد این كشور به قاهره وام بدهد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در جریان سفر احمدی‌نژاد به مصر، ایران با وجود اینکه خود تحت تحریم‌ها قرار دارد اما به این کشور پیشنهاد کرد تا برای کمک به اقتصاد نابسامان آن به قاهره وام بدهد.

رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با روزنامه مصری الاهرام گفت: من پیش از این گفته بودم که ما می‌توانیم یک خط اعتبار قابل‌توجه و بسیاری خدمات دیگر را به برادران مصری خود ارائه دهیم. وی در مورد پاسخ احتمالی طرف مصری صحبتی نکرد.

احمدی‌نژاد با توضیح اینکه صادرات ایران به تدریج رشد کرده است، افزود: اگر چه اقتصاد ایران از تحریم‌ها متاثر شده است اما یک این اقتصاد «اقتصادی بزرگ» است که شاهد اتفاقات مثبتی بوده است.

مصر روز سه‌شنبه اعلام کرد با وجود سپرده‌گذاری قطر، ذخایر ارزی این کشور به کمتر از 15 میلیارد دلار کاهش یافته است که تنها واردات 3 ماه این کشور را تامین می‌کند. صنعت گردشگری مصر به علت ناآرامی‌ها به شدت ضربه خورده و سرمایه‌گذاری نیز در این کشور به علت بی‌ثباتی‌ سیاسی و اقتصادی کاهش یافته است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: از سرگیری روابط 2 کشور پیشرفت اندکی داشته است. تغییری در 2 سال گذشته رخ نداده اما مذاکرات ما شاهد توسعه و پیشرفت بوده‌است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...