نسخه چاپی

وزیرخارجه انگلیس: برای ایران پیشنهاد داریم

وزیر خارجه انگلیس با استقبال از توافق اخیر برای از سر گیری مذاكرات ایران و ۱+5، گفت در نشست آتی پیشنهادی جدید و معتبر به تهران ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت انگلیس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در واکنش به تعیین روز نشست آتی نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ با صدور بیانیه‌ای از این توافق استقبال کرد. وی در بیانیه خود از ارائه بسته‌ای «به روز شده و معتبر» به ایران خبر داده است.

هیگ در این بیانیه آورده است: من از توافق حاصله مبنی بر از سرگیری مذاکرات ایران و 3+3 (۱+۵) در این ماه استقبال می‌کنم. انگلیس به عنوان یکی از اعضای 3+3 همچنان به یافتن راهکاری دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران متعهد است، اما در حال حاضر پیشرفت در مذاکرات بسیار ضروری است.

وزیر خارجه انگلیس در بخشی دیگر از این بیانیه ادامه غنی‌سازی در ایران را مخالف قطعنامه‌‌های شورای امنیت سازمان ملل دانسته و گفته است هیچ دلیل غیرنظامی موجهی برای این روند غنی‌سازی وجود ندارد.

وی افزوده است: ما می‌خواهیم با ایران بر اساس روح احترام متقابل و با برداشتن گام‌هایی عینی که نگرانی‌های بین‌المللی از برنامه هسته‌ای ایران را برطرف کند، با هم کار کنیم. ما با پیشنهادی به روز شده و معتبر به آلماتی قزاقستان می‌رویم. این ایران است که باید پاسخی جدی بدهد و این بار نوبت ایران است که اراده خود برای مذاکره را با اقداماتی عینی نشان دهد.

بنا بر برنامه اعلام شده، دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ قرار است روز ۸ اسفند در پایتخت قزاقستان برگزار شود.

۱۳۹۱/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...