نسخه چاپی

قول احمدی‌نژاد به یك سلفی

بازدید رییس جمهور از مسجد راس الحسین و زینبیه با حاشیه هایی همراه بود كه خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، غروب نخستین روز حضور رئیس‌جمهور به مصر احمدی‌نژاد و همراهان عازم مسجد راس الحسین شدند، آن هم پس از نشست خبری در «الازهر» با تمام حاشیه های آن و البته استقبال عجیب و غریب رسانه های مصری و غیر مصری که موقع عکاسی از احمدی نژاد حتی به گلدان های جامعه الازهر هم رحم نکردند.

*تنها شباهت قاهره و امام زاده حسن

قاهره ترافیک عجیبی دارد، روی تهران را هم سفید کرده است و آدم را به یاد شلوغی خیابان مولوی آن هم در پر ازدحام ترین ساعت روز می‌اندازد و مسجد زینبیه و راس الحسین(ع) درست در قلب این شلوغی قرار دارد.

اسکورت رییس جمهور که حرکت می کند، فریاد بجنبید،بجنبید مسئولان هم بلند می شود که از برنامه جا نمانید.راننده های مصری نیز آنچنان رانندگی می‌کنند که آیت الکرسی ذکر لب تمام خبرنگاران است.

وقتی به راس الحسین می رسیم، رییس جمهور زودتر از ما آنجا است و البته ازدحام عجیبی که حتی تیم حفاظت مصری را هراسان کرده است در این میان پوسترهایی با نام «خوش آمدی به قاهره » به چشم می خورد.

برخورد مردمی به سبک «مصری»!

از بین جمعیت جوانکی احمدی‌نژاد را با لحنی تند خطاب کرد و بین جمعیت ولوله افتاد؛ چند نفر او را به سرعت پایین می کشند. نه محافظین مصری و نه محافظین ایرانی دقیقاً نمی دانند چه خبر است و چند لحظه بعد، صدای صلوات بلند می شود و طرف، دیگر پیدایش نیست!

در این بین ناگهان یک پیرمرد مصری جلو می آید و صورت احمدی نژاد را می بوسد و چیزی هم در گوش او می گوید و ما نیز حساس شدیم و گوش تیز کردیم که چه می گوید که رئیس جمهور فقط می خندد!؟

ازدحام، جمعیت بیرون محوطه را کلافه می کند؛ یک سرهنگ مصری یا الله بلندی می گوید و پلیس های مصری را به خط می کند تا راه را برای تیم حفاظت ایرانی باز کنند و محافظین احمدی نژاد هم با استفاده از فرصت، وی را به طرفةالعینی به دخل خودرو هدایت می کنند.

نمازی که هویت مستقبلان احمدی‌نژاد را آشکار می کند

در مسجد زینبیه (س) هم اوضاع به همین منوال است اما با پخش اذان از مأذنه مسجد، تمام جمعیت به نماز می ایستد. رئیس جمهور هم در این فاصله به زیارت مرقد مطهر می رود و چند کلمه‌ای هم بین او و خادمان حرم و برخی حاضران رد و بدل می شود.

نماز داخل حرم دو نکته را برای ما آشکار می‌کند؛ ابتدا اینکه همه فکر می کردند که مستقبلان رئیس جمهور جملگی شیعه‌اند اما اقامه نماز نشان داد که اتفاقاً همه اهل تسنن بودند و شیعیان در منطقه زینبیه، در اقلیت محض قرار دارند و نکته دیگر اینکه رئیس جمهور و همراهان نماز خود را برای نشان دادن وحدت شیعه و سنی بدون مهر اقامه می‌کنند.

قول رئیس جمهور به یک سلفی!

نماز که تمام می شود، احمدی نژاد به سمت در خروجی حرکت می کند؛ ناگهان یک نمازگزار مصری به زور جمعیت را می شکافد و خود را به رئیس جمهور نزدیک می کند. تیپش به سلفی ها می خورد؛ ریش بلند و کوفیه به سر. راستش همه فکر می کنند که شاید مشکلی باشد. محافظان تلاش می کنند از ورود وی ممانعت کنند اما سمبه طرف پر زور است و خود را بالاخره به دکتر می رساند و دست وی را می گیرد و همزمان دست محافظان مصری مسلح به سمت کلت‌ها می رود.

ناگهان با صدای بلند و به عربی می گوید «احمدی نجاد! دیدار بعدی ما در قدس» و احمدی نژاد هم پاسخ می دهد «ان‌شاءلله» و از محوطه خارج می شود. بیرون، جمعیت و رهگذارن با موبایل ایستاده‌اند. صدای بوق که از ماشین های اطراف می آید و دکتر به سبک سفرهای استانی روی رکاب ماشین می رود و دستی تکان می دهد و می رود.

۱۳۹۱/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...