نسخه چاپی

ابلاغ از سرگیری استخدام‌ها

عکس خبري -ابلاغ از سرگيري استخدام‌ها

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور از تصویب اصلاحیه طرح مهرآفرین و استخدام نیروی انسانی در دستگاه‌‌ها و ابلاغ با معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش نما، عبدالعلی تاجی در گفت‌وگو با فارس، افزود: اصلاحیه طرح مهرآفرین در مورد استخدام نیروی جدید در دستگاه‌های دولتی که مورد ایراد رئیس مجلس قرار گرفته بود، با رفع ایرادها در دولت تصویب و امروز با امضای معاون اول رئیس جمهور به همه دستگاه‌های ملی و استانی ابلاغ شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: طرح مهرآفرین مصوب دولت در 25 دی 91 مورد ایراد رئیس مجلس قرار گرفته بود که اصلاحیه‌ای در این زمینه تهیه شده و با همکاری و مشارکت معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و معاونت حقوقی رئیس جمهور تهیه و مورد تصویب هیأت دولت در روز گذشته قرار گرفت و امروز این مصوبه با امضای آقای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به دستگاه‌های ملی و استانی ابلاغ شد.

تاجی اظهار امیدواری کرد، با ابلاغ این مصوبه سرعت استخدام نیروهای انسانی در دستگاه‌های ملی و استانی از سر گرفته ‌شود.

وی افزود: همه این آزمون‌ها براساس قانون با آزمون و گزینش انجام می‌شود و در مورد خانواده شهدا و ایثارگران طبق قانون بدون آزمون خواهد بود.

با توجه این که طی سالهای اخیر و بر اساس قانون استخدام رسمی در دولت متوقف شده بود، با خروج و بازنشستگی نیروهای قدیمی برخی دستگاهها با فرسودگی نیرو و کمبود مواجه شدند، بنابراین دولت تصمیم گرفت بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برنامه پنجم به استخدام رسمی نیرو در دستگاههای ملی و استانی دولتی اقدام کند.

پس از ابلاغ این مصوبه از سوی دولت، علی لاریجانی رئیس مجلس در 29 دی 91 ایرادهایی به این مصوبه دولت گرفت که دولت هم اصلاحیه‌ای تهیه و روز گذشته تصویب کرد و امروز این مصوبه با امضای رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

براساس قانون برنامه پنجم و مدیریت خدمات کشوری، به ازای خروج هر سه نفر در مشاغل تصدی یک نفر جدید و به ازای خروج هر نفر در مشاغل حاکمیتی یک نفر جدید استخدام می‌شود.

سهمیه استخدامی دستگاه‌های ملی و استانی برای هر استان بین 3 تا 10 هزار نفر و برخی استان‌ها بیش از10 هزار نفر استخدام رسمی است که از طریق نشر آگهی و برگزاری آزمون انجام می‌شود.

به گفته عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مجموع حدود 500 هزار نفر از طریق طرح مهرآفرین به تدریج در دولت استخدام می‌شوند و تعداد کارکنان دولت از 2.9 میلیون نفر کنونی به 3.5میلیون نفر خواهد رسید.

۱۳۹۱/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...