نسخه چاپی

تشریح جنایات تروریست‌ها درنامه سوری‌ها

وزارت خارجه سوریه در این نامه ها تاكید كرد افراد مسلح وابسته به گروههای تروریستی و جنایتكار روز دوازده مارس مرتكب جنایت هولناك دیگری در برخی از مناطق شهر حمص شدند و دست‌كم چهل و پنج نفر را به شكل فجیعی قتل عام كردند.

به گزارش نما؛ واحد مرکزي خبر به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه ، وزارت خارجه سوريه در اين نامه ها تاکيد کرد افراد مسلح وابسته به گروههاي تروريستي و جنايتکار روز دوازده مارس مرتکب جنايت هولناک ديگري در برخي از مناطق شهر حمص شدند و دست‌کم چهل و پنج نفر را به شکل فجيعي قتل عام کردند.
وزارت خارجه سوريه يادآور شد گروههاي تروريستي با ارتکاب اين گونه جنايتهاي وحشتناک و کشتار وحشيانه مردم و متهم کردن دولت سوريه به اين جنايتها در آستانه نشستهاي شوراي امنيت و شوراي حقوق بشر سازمان ملل تلاش کردند دولت سوريه را بدنام و از آن به عنوان ابزار تبليغاتي منفي بر ضد دولت سوريه استفاده کنند .
در نامه وزارت امور خارجه اشاره شده است تروريستها با کشتار بي رحمانه مردم بي گناه سوريه و گرفتن تصاوير از اين صحنه ها آنها را براي شبکه هاي خبري جهان ارسال مي کنند و اين شبکه ها در گمراه کردن افکار عمومي ، غير واقعي نشان دادن حوادث و نيز در وخامت اوضاع شريک هستند .
وزارت خارجه سوريه افزود فعاليت برخي رسانه هاي خبري جهان در پخش تصاوير مربوط به حوادث سوريه و متهم کردن دولت سوريه به اين جنايتها با اصول و ارزشهاي واقعي فعاليت رسانه اي تناقض دارد زيرا آنان حقايق را غير واقعي و مخدوش جلوه
مي دهند و از تروريست ها حمايت مي کنند .
در نامه وزارت خارجه سوريه براي دبير کل سازمان ملل و نهادهاي حقوقي وابسته به آن آمده است نيروهاي امنيتي سوريه توانستند شماري از تروريست ها و عاملات جنايت درحمص را دستگير کنند و آنان به جنايتهاي خود اعتراف کردند.
وزارت خارجه سوريه يادآور شد اطلاعات و گزارشهاي خانواده هاي قربانيان و نزديکان آنان اين واقعيت را نشان مي دهد که همه قربانيان از جمله جوانان ، کودکان و زناني که به دست گروههاي مسلح و تروريستي ربوده و کشته شدند کساني بودند که حاضر نشدند از دستورات و نقشه هاي تروريست ها پيروي کنند و يا اينکه از سوي تروريست ها به حمايت و جانبداري از دولت سوريه متهم شده بودند.
وزارت خارجه سوريه افزود صدور فتوا ازجانب برخي از روحانيون در کشورهاي عربي و تحرکات برخي کشورها براي مداخله نظامي خارجي در سوريه از عواملي هستند که بر کشتار مردم بي گناه در حمص و يا مناطق ديگر تاثير مستقيمي داشتند .
وزارت خارجه سوريه در ادامه تاکيد کرد دولت سوريه از همه کشورها و سازمانهاي بين المللي که در زمينه مبارزه با تروريسم فعاليت مي کنند ، مي خواهد جلوي کشتار مردم ، خونريزي و بروز آشوب و فتنه در سوريه را بگيرند و برخي طرفهاي مشخصي که ازتروريسم حمايت مي کنند ، تحت فشار بگذارند و به توقف کشتار مردم سوريه و مجازات کشورها و طرفهايي که از تروريست ها در سوريه پشتيباني مي کنند ، کمک کنند.
دراين نامه ها تاکيد شد دولت سوريه به وظيفه اش در حمايت از جان شهروندانش ، خلع سلاح تروريست ها و مجازات عاملان ارتکاب جنايت در کشور و نيز به تلاشهاي خود با هدف دستيابي به يک راه حل سياسي براي پايان بحران فعلي در کشور با همکاري کوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب ادامه مي دهد .
وزارت خارجه سوريه افزود دولت براي تقويت دموکراسي در کشور دست به اقدامات مهمي زده است که از جمله اينها مي توان به لغو قانون فوق العاده در کشور ،
تصويب قانون تعدد احزاب ، قانون انتخابات محلي ، آزادي رسانه ها ،تصويب قانون اساسي جديد و توجه به بهبود اوضاع اقتصادي مردم و غيره اشاره کرد.
وزارت خارجه سوريه تاکيد کرد دولت سوريه مسير گفتگوي ملي را با مشارکت همه طرفهاي مخالف و مستقل براي حل مشکلات پيش روي کشور برگزيده است و اميدوار است همه اعضاي سازمان ملل متحد و نهادهاي وابسته به اين سازمان نيز اين راه را براي حل بحران فعلي سوريه برگزينند.
در همين حال تلويزيون دولتي سوريه از کشف تسليحات ساخت آمريکا، رژيم صهيونيستي و بلژيک در نزديکي شهر حمص خبر داد.


۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...