نسخه چاپی

دولت تونس منحل شد

عکس خبري -دولت تونس منحل شد

نخست‌وزیر تونس با انحلال دولت قول داد كه برای حفظ آرامش در كشور پس از ترور رهبر مخالفان انتخابات زودهنگام برگزار كند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، تونس پس از ترور رهبر مخالفان این کشور در روز چهارشنبه به ناآرامی کشیده شد و شاهد بزرگ‌ترین اعتراضات خیابانی پس از انقلاب در این کشور در دوسال قبل بود.

حمادی الجبالی، نخست‌وزیر تونس از حزب النهضه در سخنانی تلویزیونی گفت که مذاکرات یک هفته‌ای گروه‌های سیاسی برای شکل دهی دولت تازه شکست خورده و وی کل کابینه را تا زمان برگزاری انتخابات در سریعترین زمان ممکن با تکنوکرات‌ها جایگزین می‌کند.

وی گفت: از مصطفی بن جعفر، رییس شورای موسسان و اعضای این شورا خواسته‌ام تا نزدیک‌ترین زمان ممکن برای برگزاری انتخابات آتی را مشخص کنند تا کشور از اوضاع اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دشوار خارج شود.

نخست‌وزیر تونس از مردم، سازمان‌ها و احزاب خواست تا از دولت در انجام وظیفه خود پشتیبانی کند.

از سوی دیگر مصطفی بن جعفر با تاکید بر اینکه ترور شکری بلعید، یکی از رهبران مخالف تونس با هدف بر هم زدن ثبات در کشور بوده، سیاستمداران کشور را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

بن جعفر در سخنرانی خود خطاب به مردم گفت: تونس در محک و آزمون قرار گرفته و دولت باید با تمام اقدامات خشونت‌آمیز برخورد کند.

رییس شورای موسسان تونسی خواهان دستیابی به معاهده سیاسی شد که بر پایه دوری از اقدامات خشونت آمیز باشد.

از سوی دیگر وزارت کشور تونس اعلام کرد در درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان در روز چهارشنبه بعد از ترور شکری بلعید یکی از نیروهای امنیتی کشته شد.

براساس اعلام وزارت کشور تونس لطفی الزار 46 ساله در حالی که درصدد بود گروهی از معترضان را متفرق کند، بر اثر اصابت سنگ به سینه‌اش جان خود را از دست داد.

۱۳۹۱/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...