نسخه چاپی

تحریم‌های جدید آمریكا علیه ایران

عکس خبري -تحريم‌هاي جديد آمريکا عليه ايران

آمریكا بار دیگر و برخلاف ادعاهایش برای مذاكره با ایران و رسیدن به یك راه‌حل مسالمت‌آمیز بر سر مساله هسته‌یی ایران، تحریم‌های یك‌جانبه جدیدی را در راستای كاهش درآمد‌های نفتی ایران اعمال كرد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، خبرگزاری نووستی گزارش داد: آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران بر قرار کرد و هم‌چنین تحریم‌ها را علیه سازمان رادیو و تلویزیون ملی این کشور اعمال کرد.

خبرگزاری نووستی به نقل از خبرگزاری رویترز‌ گزارش داد: این تحریم‌ها در راستای کاهش درآمدهای نفتی جمهوری اسلامی ایران است.

بنا بر اعلامیه وزارت دارایی آمریکا، این تحریم‌ها کاهش فهرست کشورهایی را در نظر می‌گیرد که می‌توانند نفت را از ایران بخرند و هم‌چنین دسترسی تهران به وجوه حاصله از فروش نفت در خارج را دشوارتر می‌کند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به ریاست عزت‌الله ضرغامی نیز به اتهام سانسور تحت تحریم قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت دارایی آمریکا مدعی شد، واشنگتن تا زمانی که ایران به نگرانی‌های جامعه جهانی در رابطه با برنامه هسته‌یی‌اش واکنش نشان ندهد، فشار اقتصادی خود بر دولت ایران را افزایش خواهد داد.

مقامات ایرانی همواره با رد این اتهامات اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌یی این کشور صرفا جهت رفع نیاز کشورشان به انرژی است.

هم‌چنین تمامی مواد، تاسیسات و برنامه هسته‌یی ایران تحت نظارت کامل آژانس و بازرسی بازرسان این نهاد بین‌المللی قرار داد.

ایران عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و متعهد به معاهده ان. پی. تی است و بر همین اساس حق داشتن دانش و تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌یی را دنبال می‌کند.

در رابطه با مساله هسته‌یی ایران علاوه بر تحریم‌های بین‌المللی، تحریم‌های یک‌جانبه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه اشخاص و شرکت‌های حقوقی و حقیقی اعمال شده است.

این تحریم‌ها نه تنها بخش‌های دفاعی، هسته‌یی ایران را نشان گرفته است، بلکه بر بخش‌های انسان‌دوستانه از جمله دارو و غذا تاثیر داشته است.

ایران تحریم‌های بین‌المللی و یک‌جانبه آمریکا و اروپا علیه ایران را غیر قانونی و غیرقابل اجرا اعلام کرده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...